Lewis Hamilton en Fernando Alonso houden het al lange tijd vol in de Formule 1 en de kans is aanwezig dat ze er ook in 2027 weer bij zijn. Ralf Schumacher vindt dat het wel een keertje afgelopen moet zijn voor de twee veertigers, en dat jong talent uit de Formule 2 moet kunnen doorstromen. Vooral voor Hamilton heeft hij harde woorden. Schumacher kan niet ontkennen dat Hamilton verbeterd is ten opzichte van 2025, wat een rampjaar was voor de Brit. âIk moet eerlijk zeggen dat Lewis Hamilton er dit jaar zeker weer beter voorstaat, daar bestaat geen twijfel overâ, geeft de Duitser eerlijk toe. âIk moet echter toch toegeven dat hij op de lange termijn, over het hele jaar gezien, waarschijnlijk geen schijn van kans zal maken tegen Leclercâ, stelt hij de zevenvoudig wereldkampioen kansloos te achten tegen de Monegask.
Hamilton en Alonso moeten met pensioen
De voormalig coureur denkt dat Hamilton toch echt eens moet gaan nadenken over een pensioen, en datzelfde geldt voor Alonso, die nĂłg ouder is. âFernando Alonso en Lewis Hamilton, ik denk dat ze een geweldige tijd in de Formule 1 hebben gehad en dat het voor beiden tijd wordt om aan het eind van het jaar de cockpit vrij te maken en jonge mensen een kans te gevenâ, hoopt Schumacher dat de oud-teamgenoten er binnenkort mee zullen stoppen.
Menig fan en analist zal het hier niet mee eens zijn, dat realiseert de Duitser zich ook. âIk weet dat sommigen me hierdoor zullen haten, maar ik zeg: Lewis Hamilton heeft voor zichzelf alles bereikt wat hij kan bereiken, hij is, de Engelsen zouden zeggen, de meest succesvolle coureur in de Formule 1. Wij zeggen: een van de meest succesvolle coureurs in de Formule 1â, prijst hij op de podcast
Backstage Boxengasse de man die als enige het aantal wereldkampioenschappen van zijn broer
Michael Schumacher wist te evenaren.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Hamilton maakt volgens Schumacher geen kans tegen Leclerc over een heel seizoen.
De Duitser misgunt Hamilton niets. âDat (zijn successen, red.) heeft hij ook verdiend. Ook wat hij dit jaar weer heeft gedaan: zoân comeback is geweldigâ, aldus de oud-coureur van onder andere
Williams. Desondanks is het volgens hem wel bijna gedaan voor de Brit. â
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zweiâ, grapt Schumacher. âDaarom zeg ik nu alvast hier: ik ben van mening dat het tijd wordt om de jeugd een kans te geven.â
Er is één coureur in het bijzonder die volgens de Duitser de stap naar
Ferrari verdient. âOliver Bearman heeft volgens mij de kans verdiend om in die raceauto te zitten. Ik denk ook dat hij, als hij die kans krijgt,
Charles Leclerc wel eens flink aan het werk zal zettenâ, uit hij zijn hoge verwachtingen van de vierde Brit op de grid. âDaar ben ik vrij zeker van. Ik zou dus zeggen dat hij beter is.â
Bearman verdient kans bij Ferrari
Schumacher snapt Ferrari tot op zekere hoogte nog wel. âAls merk wil je natuurlijk Lewis Hamilton behouden. Geen twijfel mogelijkâ, geeft hij de Scuderia op dit vlak gelijk. âMaar toch, ik zeg het nogmaals, er zijn heel veel goede jonge coureurs die uit de Formule 2 komen en die een kans verdienen. En daarom hoop ik dat het volgend jaar wat jonger wordt. Bearman heeft in ieder geval de kans verdiend om in de auto te zitten. Dat staat, denk ik, buiten kijfâ, sluit de Duitser af.