Uitslag derde vrije training Grand Prix van Hongarije 2024 Formule 1 zaterdag, 20 juli 2024 om 13:45
Lando Norris en Oscar Piastri sloten de derde vrije training als snelsten af. McLaren kende zo te zien een optimale voorbereiding op de kwalificatiesessie die later op zaterdag verreden zal worden. Max Verstappen focuste zich vooral op de longruns op de harde band en deed aan het einde een poging om de snelste tijd te bemachtigen, maar kwam daarbij iets meer dan twee tienden tekort op de McLarens. Uitslag derde vrije training Grand Prix van Hongarije 2024
loading
Toto weet nu al dat Max volgend seizoen in de auto van Russel naast Antonelli rijdt. Dus ja alles wat Toto nu zegt over Russel is puur voor de bühne. Nog even en dan gaat hij Obama en Biden de schuld van alles geven. Wat een Trumperd! 🤡 Ik ben het volledig met je eens Monic. Klopt Mercedes lijkt dit te hebben geweten en er op te hebben ingespeeld. Metingen vonden plaats vanaf Canada. Voorsprong van Mercedes was daar minder dan normaal. En bij klantenteams die ook in de meting van de motor mee gingen, liep het plots helemaal niet.
Ook eens wat betreft Kimi. Doet het prima maar wordt onnodig gehyped nu. Vergeten wordt, dat hij in een extra snelle en illegale auto zit. En daarnaast is de kans dat hij wint 1 op 2 dit jaar. Als je teamgenoot dan verzaakt is het zo gedaan en zeker als Verstappen pech heeft gisteren. Net als dat het de afgelopen races ook vaak genoeg mee heeft gezeten. Want men vergeet gauw dat hij op punt stond de races in Japan, Miami en Canada te verliezen totdat door omstandigheden het geluk zijn kant op viel en hij aan de leiding kwam. En dan? Waar moet ie naar toe? Toto heeft een nieuw lievelingetje, Mclaren met de papayarules gaat hem ook niet worden en bij Ferrari luisteren ze al helemaal niet naar de coureurs. Bovendien denk ik dat het niet veel uit zal maken waar MAX heen gaat, hij is veeleisend en heeft een aparte rijstijl die weinig coureurs kunnen evenaren. Hij zal daardoor tegen dezelfde problemen aan lopen bij elk ander team dat hij kiest. De enige dien hem begreep zit nu bij een team waar je al helemaal niet wil zitten. Dat dus. Maar het lijkt me dat iedereen toch op de hoogte was hiervan? Ik heb eerder een vermoeden dat Kimi koste wat het kost kampioen moet worden net als destijds LH de eerste succesvolle gekleurde coureur moest worden. Toto heeft nog steeds een trauma dat hij Max mis is gelopen en wil met Kimi RB de lief afsteken door hem de jongste kampioen te maken ooit. Gelul voor de bühne. Jij hebt in je hoofd een plannetje om van Kimi de jongste wereld kampioen te maken om goed te maken dat je destijds Max hebt laten lopen. Russel kan je helemaal niks schelen als Kimi maar kampioen wordt. De voorsprong is nu zo groot dat je Russel weer een beetje meer kan helpen, niet meer dan dat en te geeft je weer een reden om weer achter Max aan te gaan. Kimi heeft nog niet echt onder hoge druk gestaan dus moet je hem er beter uit laten zien dan het in werkelijkheid is. Tuurlijk heeft hij talen en doet hij het goed, maar dat is zonder concurrentie niet zo moeilijk. Had hij de druk de Max in 21 heeft ervaren vanaf race 1 ook zo goed kunnen doorstaan? Denk het niet. Ik denk dat Mercedes dit heel goed wist en een manier hebben gevonden om het te doen laten lijken dat zij niet zo’n goede motor hebben zodat ze nog verder uit kunnen lopen op de rest. En de meeting vind ook heel raar want je zou de motor in zijn geheel moeten beoordelen en niet voor de helft. Nu wordt Kimi zo gehyped dat het lijkt of dat hij voorbestemd is om de jongste kampioen te worden doormidden van een gescript scenario. In de F2 kon hij geen potten breken en nu is hij ineens het mannetje. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij niet goed is, maar hij heeft nu niet bepaald veel concurrentie. Max had zelfs meer concurrentie in de eerste 10 races van 23 dan Kimi nu. Druk is er niet. Het zou een ander verhaal zijn als hij onder net zo’n druk zou komen te staan als Max die ervoer in 21 vanaf de eerste race, dat is pas echt onder druk staan. Elke keer hetzelfde riedeltje bij RBR. Max moet er haast zelf voor zorgen dat de wagen driverble wordt. Ondertussen alweer een tijdje geleden dat Max kon instappen en de wagen enigzins naar zijn smaak was. Sinds dat Newey een stap terug heeft gedaan vanwege zijn ongeluk en Wache het overnam, is er altijd wel wat met de wagen. Max moet maken dat ie wegkomt daar... Welkom bij de club, Zoveel pech als Max heeft gehad dit jaar in en buiten de F1 heb jij nog niet gehad. Ik heb het vermoeden dat het door het dubbel stacken kwam. Je ziet 1 monteur duidelijk later zijn dan de rest alsof hij dacht: uhmmm we moesten toch nog iets doen bij Russel. Loading