Sebastian Vettel stond na afloop van de Grand Prix van België met gemengde gevoelens de pers te woord. De Duitser was tevreden over zijn race en besefte dat Lewis Hamilton waarschijnlijk niet te verslaan was vandaag, maar zou graag de ronden na de safetycar-situatie nogmaals willen rijden.
'Ik wist dat ik met de ultrasoft de betere band onder mijn wagen had', zei Vettel tegenover SkySports. 'Als de kans had, zou ik het waarschijnlijk anders doen. Ik had waarschijnlijk een iets te goede herstart, een iets te goede eerste bocht waardoor ik eigenlijk te vroeg te dichtbij Lewis zat waardoor ik niet optimaal kon profiteren van zijn slipstream omdat ik een beetje uit moest wijken.'
'Daarna probeerde ik het gat een beetje te laten vieren, maar we komen een klein beetje topsnelheid tekort in vergelijking met de Mercedessen dus het is spelen met vuur. Het is immers gewoon dom om een gat te laten vallen als je dat niet meer dicht kunt rijden.'
'Het was leuk en frustrerend tegelijk om te constateren dat we zo dichtbij de Mercedessen konden blijven zonder echt de mogelijkheid te hebben om een aanval te plaatsen. In de middelste sector was het verschil iedere ronde steeds nét te groot. Ik had graag die halve kans benut, maar het risico was uiteindelijk te groot.'