Beelden geschoten tijdens de Grand Prix van Turkije laten zien in hoeverre Max Verstappen gedupeerd werd door zijn verkeerd afgestelde voorvleugel. De Red Bull Racing-coureur klaagde tijdens en na de race over een onbestuurbare RB16. Achteraf bleek de ernst van de situatie: Verstappen had een groot deel van de race gereden met zeer oneven neuswerk. De foto brengt het verschil duidelijk in beeld.
Zichtbaar is dat de ene zijde van Verstappens voorvleugel, een nieuw en geüpdatete exemplaar uit de fabriek in Milton Keynes, in een scherpere hoek staat dan de andere. Na de race op het circuit nabij Istanboel legde Red Bull uit dat dit te wijten was aan een monteur die te veel aan zijn kant van de vleugel had geschroefd. In plaats van de gebruikelijke aanpassing van 0,25 of 0,5 graden werd de vleugel met liefst zeven graden bijgesteld. Als gevolg verloor Verstappen heel wat grip.
De aanpassing, die werd gedaan tijdens de pitstop van Verstappen na diens glijpartij achter Sergio Perez, maakte de RB16 van de Red Bull-coureur nog listiger te besturen dan deze al was. In de natte en zeer gladde omstandigheden moesten de Formule 1-coureurs de volle aandacht besteden aan het op de baan houden van hun bolides. Daarnaast raakten de banden van Verstappen ook sneller op als gevolg van de foutieve afstelling.
Place comments
0 Comments
You are currently seeing only the comments you are notified about, if you want to see all comments from this post, click the button below.
Show all comments