Volgens onbevestigde informatie is de auto van Max Verstappen zondag uitgevallen doordat het in een soort beveiligingsmechanisme is gesprongen. Dat schrijven de GPD-kranten maandag. Dit mechanisme voorkomt dat de motor uiteindelijk klapt.
'Wat zou duiden op een wel heel veilige afstelling van Renault. En dus bijzonder weinig fiducie in het eigen racemateriaal', staat er bijvoorbeeld in De Stentor. Verstappen was niet zo bezig met de oorzaak. 'Ik heb er zelf niet zoveel over gesproken. Had er ook geen zin meer in.'