Wederom wist Fernando Alonso de eindstreep niet te halen tijdens de Grand Prix van België. Toch zag de coureur van McLaren zijn auto het hele weekend prima presteren. Echter bleek de race op zondag toch iets te veel gevraagd voor de bolide van de Spanjaard. 'Ik verloor plots vermogen zonder enige waarschuwing', vertelt Alonso na afloop tegenover Motorsport.com. 'Ik kreeg constant boodschappen over de radio over de rembalans en het differentieel, maar ik werd telkens ingehaald nog voor de DRS-zone. Ik vroeg het team om niet te veel meer te communiceren, want ik had werk genoeg op de baan.'
'De start was goed', vervolgt de Spaanse coureur. 'Aan de buitenzijde was wat ruimte en daar maakte ik gebruik van om Ocon en dat gele ding van Hülkenberg achter me te houden. De volgende doortocht waren ze me evenwel al opnieuw voorbij. Ik probeer het positieve van dit weekend te onthouden, namelijk de kwalificatie en de openingsfase van de race. We proberen elke race te verbeteren, maar volgend weekend in Monza vrees ik een beetje voor een gelijkwaardige situatie.'
Ondanks de tegenvallende race lijkt Alonso het vertrouwen in zijn renstal nog niet te hebben opgegeven. 'Wat Honda betreft moeten we even afwachten wat er de komende weken gebeurt, maar ik hou van Mclaren en wil graag met het team blijven samenwerken. We zullen zien hoe alles evolueert.' (foto: McLaren Media)