Chandhok na lancering RB16B: 'Red Bull het meest geheimzinnig van alle teams' Formule 1
Formule 1

Chandhok na lancering RB16B: 'Red Bull het meest geheimzinnig van alle teams'

Chandhok na lancering RB16B: 'Red Bull het meest geheimzinnig van alle teams'

Er is in de Formule 1-wereld positief gereageerd op de onthulling van de RB16B. Zo zien we bij de analisten van eigen bodem, Tim Coronel en Robert Doornbos, enthousiasme omtrent de nieuwe bolide van Max Verstappen en wordt er gevat gereageerd op de livery, die eigenlijk vrijwel niet verschilt van de livery waarmee de Oostenrijkse renstal vorig jaar uitkwam.

'Maak kennis met de 2021 RB16B!', laat Doornbos weten in een eerste reactie op de bekendmaking van de nieuwste Red Bull-auto. In datzelfde twitterbericht vraagt hij zich af of het genoeg is om voor de titel te strijden in 2021. Coronel, de broer van Tom, die geregeld in de studio te vinden is, deelt foto's van de nieuwe auto met een andere vraag: 'Wat vinden jullie van de details bij de gloednieuwe RB16B?' Een vonnis velt hij niet, maar ook bij hem straalt het enthousiasme er vanaf.

Britse analisten wijzen op vergelijkbaar livery en belangrijke details

In het buitenland is de RB16B goed ontvangen, hoewel daar wel benadrukt wordt dat dit nog lang niet de definitieve versie van de auto is zoals die op Bahrein op het circuit zal verschijnen. Sky Sports-analist Karun Chandhok: 'Mooie foto's, maar houd rekening met het feit dat Red Bull waarschijnlijk het meest geheimzinnig doet over de daadwerkelijke details van de auto. Tijdens de wintertests zien we pas de echte versie.'

'Zichtbare veranderingen zijn er op de RB16B niet echt te zien, het lijkt vooral op de RB16 van afgelopen seizoen in de laatste paar races. Het zit hem dan ook in de details', zo stelt Craig Scarborough, Formule 1-analist, zich op. Bij de Britten wacht men geduldig af om te zien op welke gebieden Red Bull daadwerkelijk het verschil wil gaan maken in 2021.

Tenslotte een amuserend bericht van Matt Gallagher, werkzaam voor WTF1. 'Als je even je motivatie kwijt bent, onthoud dan dat er iemand betaald is om deze Red Bull-livery te ontwerpen', aldus de Brit. Met cynisme wijst hij op het feit dat de Red Bull er, met uitzondering van enkele nieuwe sponsornamen, vrijwel hetzelfde uitziet als haar voorganger wat kleurensamenstelling betreft.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws