Gazzetta: 'Ferrari gaat in 2021 aan de haal met Red Bull-filosofie' Formule 1
Formule 1

Gazzetta: 'Ferrari gaat in 2021 aan de haal met Red Bull-filosofie'

Gazzetta: 'Ferrari gaat in 2021 aan de haal met Red Bull-filosofie'

Bij La Gazzetta dello Sport wordt gemeld dat Ferrari's 2021-chassis gaat lijken op die van Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal kwam afgelopen seizoen met een zeer gestroomlijnd ontwerp voor de dag, een ontwerp dat de Italiaanse renstal gaat kopiëren in een zoektocht naar tijdswinst.

'De SF21 zal een evolutie zijn van de vorige Ferrari, met name qua aerodynamica, omdat op dit gebied nog steeds aanpassingen gemaakt mogen worden ondanks het bevriezen van de motorreglementen', stelt Paolo Filisetti, die werkzaam is voor het Italiaanse medium.

Bij de sportkracht wordt kort stilgestaan bij welke onderdelen in 2021 in ieder geval niet gewijzigd mogen worden: 'Het chassis, het interne deel van de ophanging en de koeling zijn daarentegen onderdelen die wél vergelijkbaar moeten blijven met de onderdelen van 2020 en één-op-één overgedragen worden naar het nieuwe ontwerp.'

Ferrari richting Red Bull-filosofie

'Op aerodynamisch gebied mikt Ferrari vooral op het gelijker verdelen van de lading van neerwaartse kracht', zo wordt de analyse van het sportmedium vervolgt. 'Onbalans in dit opzicht zorgde in 2020 voor een grote mate van bandenslijtage, waar voor het volgende jaar wat aan gedaan moet worden.'

Ferrari moet hier een oplossing voor zien te vinden en komt met een drietal aanpassingen: 'Qua veranderingen aan de SF21 op aerodynamisch gebied zien we daarom een dunnere voorkant. Daarnaast zal het bodywork rondom de koeling wat uitgedund worden. Met een geaccentueerde ronding om de koeling heen, gaat Ferrari dus aan de haal met de huidige Red Bull-filosofie.'

'Daarnaast gaat er ook nog gesleuteld worden aan de diffuser, die volgens de regulering vijf centimeter hoger moet liggen dan vorig jaar. Ferrari is van plan een vergelijkbare oplossing te gebruiken als waar ze aan het einde van 2020 mee aankwamen, met de nadruk op het midden van het onderdeel', zo luidt de oplossing die in Maranello aangedragen is voor volgend jaar.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws