Fernando Alonso heeft een lastig jaar achter de rug, maar is volop met andere dingen bezig, waaronder mogelijk de deelname aan de WEC en natuurlijk de eerdere IndyCar-race. In gesprek met AS bespreekt de Spanjaard het verleden en de toekomst. Op de vraag wat Alonso meeneemt van dit jaar, is het even zoeken: ‘Misschien Brazilië, waar we competitief waren en konden vechten met Felipe. Of de Q1 op Silverstone en de Grand Prix van Hongarije’, somt Alonso op. Er waren echter meer dieptepunten. ‘Elf keer uitvallen.. Uitvallen is nooit leuk. Vooral in Rusland, waar ik uitviel tijdens de opwarmronde, was heel triest.’
Volgend jaar zal het echter anders worden, hopelijk. Alonso wil met zijn Renault-motor voor zeges vechten. ‘Ik ben enorm gemotiveerd. Red Bull is heel snel, heeft podiums en zeges behaald, dus ik hoop dat we dat kunnen bereiken. Ik denk dat vechten voor podia realistisch is. Om te zeggen wanneer ik kan winnen is lastig.’ (Foto: McLaren F1 Team)