Kubica: 'Als vandaag niet tot volgende stap leidt, zou ik wel teleurgesteld zijn'

Formule 1
dinsdag, 28 november 2017 om 19:28
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
Robert Kubica wist gelijk een goede indruk achter te laten tijdens de bandentest van Pirelli op het Yas Marina Circuit. Kubica reed met een Williams-bolide meer dan honderd ronden in Abu Dhabi. 'Als deze dag niet tot een volgende stap leidt, zou ik wel teleurgesteld zijn.'
'Ik heb na vandaag vertrouwen en voel me steeds comfortabeler in een Formule 1-auto', stelt Kubica tegenover GPUpdate.net. 'De motivatie is er en het lichaam is volgens mij ook goed genoeg. Maar ook als er niets uit voort komt, was het toch het proberen waard. En als er wel iets uit voort komt, beschouw ik dit als een mooie start. Ik heb er veel vertrouwen in dat ik het nu aankan.'
'Sommige mensen denken dat ik met maar één hand rijd, maar dat is absoluut niet waar', vervolgt de Pool. 'Dat is in de Formule 1 ook volstrekt onmogelijk. Maar goed, ik heb wel wat beperkingen, die ik dan met mijn lichaam probeer te compenseren. Ik heb fysiek erg hard gewerkt en heb dat volgens mij goed gedaan.'
'Het was een productieve en intensieve dag, we hebben bereikt wat we vooraf wilden bereiken. Maar dit was niet alleen een dag voor mijzelf, maar vooral een dag om het team met een constante pace informatie over de bandenslijtage te geven. Die belangrijkste doelen hebben we vandaag zeker gehaald', besluit Kubica. (foto: Williams F1)
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading