Dat zesvoudig en regerend wereldkampioen Lewis Hamilton als een van de weinige coureurs nog geen contract voor komend seizoen op zak heeft, laat de deur op een kier voor speculatie over zijn toekomst. In de ogen van voormalig Formule 1-coureur Max Chilton is er geen reden tot paniek: Hamilton gaat nergens heen.
Dit schrijft Chilton in zijn column voor
GQ. 'Ik zie geen scenario waarin Hamilton dit jaar nog Mercedes verlaat', begint de IndyCar-rijder. 'Het is duidelijk dat Lewis uit is op een achtste wereldtitel, de beste plek om dat te laten gebeuren is Mercedes. Het team heeft de beste auto, waarom zou hij een eind brengen aan zijn succesvolle partnerschap? Daarnaast is teamgenoot Valtteri Bottas de enige die hem onder druk kan zetten. Waarom zou je dat voordeel opgeven?', vraagt de Brit zich af.
Wel denkt Chilton dat het pensioen van de nu 35-jarige Hamilton dichter bij is dan de meeste fans denken. 'Wat ik zeker zie gebeuren is dat Lewis nog een jaar doorgaat bij Mercedes, de record brekende achtste titel volgend jaar pakt en dan zijn helm aan de wilgen hangt. Maar ik zie hem daarna niet in de voetstappen van Fernando Alonso volgen en de Indy 500, Le Mans of Dakar doen.'
Vertrek Wolff wel mogelijk
Chilton is van mening dat de toekomst van Toto Wolff wel spoedig zal veranderen. 'Dat is een ander verhaal. Hij heeft ongelooflijk werk geleverd daar voor het team, maar ik vraag mij af of hij niet uit is op een nieuwe uitdaging. Zijn banden met Aston Martin en Lawrence Stroll zijn zo sterk dat een overstap naar het team zeker tot de mogelijkheden behoort.' (Foto: Mercedes AMG F1 Media)