Kimi Raikkonen reageerde zondag verbolgen over zijn tien seconden stop en go-penalty die hij aan zijn broek had gekregen omdat hij te hard had gereden toen er gele vlaggen waren voor het weghalen van de auto van Max Verstappen. Wedstrijdleider Charlie Whiting blijft bij zijn visie. 'De rijder bepaalt niet wat gevaarlijk is of niet', liet hij na afloop weten aan Auto Motor und Sport. Raikkonen heeft van de FIA ook nog drie strafpunten op zijn licentie gekregen, maar hij had er nog nul.