Windsor zet vraagtekens bij Red Bull-strategie: ‘Max had in de top 3 kunnen komen’ Formule 1
Formule 1

Windsor zet vraagtekens bij Red Bull-strategie: ‘Max had in de top 3 kunnen komen’

Windsor zet vraagtekens bij Red Bull-strategie: ‘Max had in de top 3 kunnen komen’

Journalist Peter Windsor twijfelt of Red Bull genoeg risico heeft genomen met hun strategie in Hongarije, zo stelt hij in zijn nabeschouwing. Ook vraagt hij zich af of de auto niet beter gerepareerd had kunnen worden, en constateert hij dat het momentum in het kampioenschap weer bij Mercedes ligt.

Over wat er met Verstappen gebeurde bij de start, is Windsor duidelijk: ‘Valtteri Bottas had wederom een slechte start, en probeert vervolgens te compenseren door belachelijk laat in de ankers te gaan, op een gladde baan en koude banden.’

Windsor geeft aan verrast te zijn over de reparaties die Red Bull Racing uitvoerde aan de auto van Max Verstappen. ‘Ik begrijp niet waarom Red Bull niet de vloer kon vervangen, en vervolgens alle nieuwe bargeboards en onderdelen op de auto kon schroeven. In plaats daarvan tapeten ze alles gewoon bij elkaar. Het was duidelijk geen goede auto, waarmee ze Verstappen terug de race in stuurden. Het lijkt alsof er genoeg tijd was om de vloer te vervangen.’ Wel geeft de journalist aan dat hij fout kan zitten: ‘Er komt vast er nog een uitleg. Misschien hadden ze geen reservevloer?’

Momentum ligt bij Mercedes

Ook begrijpt Windsor Red Bulls strategische keuzes bij de herstart niet. ‘Gezien zijn positie achteraan, met een beschadigde auto, gaat het moeilijk zijn om überhaupt een punt te scoren. Waarom zetten ze hem dan niet op slicks bij de start?’ Hij verwacht dat dat betere resultaten had opgeleverd: ‘Als ze dat hadden gedaan, had Verstappen in de top 3 kunnen eindigen. Red Bull denkt normaal gesproken erg snel, dus ik vond dat een vreemde beslissing.’

Dat Lewis Hamilton het kampioenschap leidt, betekent volgens Windsor weinig, omdat er nog veel races te gaan zijn. Wel denkt hij dat het momentum in het kampioenschap op dit moment weer bij Lewis Hamilton en Mercedes ligt. Red Bull moet in de zomerstop hun auto beter aanpassen aan de nieuwe, stijvere achterbanden van Pirelli, die zijn veranderd naar aanleiding van de klapbanden in Baku. Volgens Windsor gaat de Mercedes W12 namelijk beter op de nieuwe banden dan de Red Bull RB16B.

De hele video:

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws