Alonso over terugkeer: 'Wilde niet teveel onderhandelen met Alpine' Formule 1
Formule 1

Alonso over terugkeer: 'Wilde niet teveel onderhandelen met Alpine'

Alonso over terugkeer: 'Wilde niet teveel onderhandelen met Alpine'

Fernando Alonso heeft aangegeven niet teveel onderhandeld te hebben over zijn contract. De Spanjaard wilde vooral terug naar de F1 en heeft daarom de exacte details van de overeenkomst gelaten voor wat het is. Daarnaast gelooft hij dat Alpine een serieuze kans maakt om de stap naar de top van de koningsklasse te zetten in 2021.

'Ik ben blij met de manier waarop we nu werken, ik wilde ook niet te veel onderhandelen', geeft de Asturiër toe in gesprek met Autosprint. Alonso tekende voor een jaar bij de Franse renstal, met een optie tot nog een extra jaar. 'Het team keek naar mij als optie en over de duur, het salaris en andere details had ik het liever niet', vervolgt hij. Uiteindelijk landde Alpine en Alonso naar verluidt op een salaris van iets minder dan 20 miljoen euro per jaar.

Dat Alonso die flinke som waard is, liet hij in Hongarije wel merken. Daar hield hij Lewis Hamilton een handjevol ronden achter zich, wat toestond dat teamgenoot Esteban Ocon de overwinning pakte. Alonso: 'Ik ben hier om mijn werk te doen, maximale prestaties te leveren en het team te helpen. Dat is mijn enige doel.' Hij geeft dan ook aan niets concreets van het team te verlangen, ook omdat hij niet meer aan de vooravond van zijn carrière staat.

Alonso: 'Budgetplafond gunstig voor Alpine'

In 2022 komen coureurs uit in volledig aerodynamisch gewijzigde F1-bolides. Het team dat in dit gloednieuwe ontwerp de meeste tijd weet te winnen, zou zich in het volgende F1-seizoen zomaar aan de voorkant van de grid kunnen bevinden. Alonso denkt dat dit Alpine gaat lukken: 'Ik heb alle vertrouwen in Alpine, het is een team dat heeft aangetoond intelligent de reglementswijzigingen te kunnen interpreteren.'

'Daarnaast is dit een team dat altijd efficiënt omgegaan is met de beschikbare middelen en kosten. Ik denk dat de invoering van het budgetplafond dan ook gunstig uit zal pakken voor Alpine', concludeert hij. Alpine werkt al niet met het grootste budget van de sport, wat betekent dat er ook relatief weinig bezuinigd moet worden om aan de financiële richtlijnen van de FIA te voldoen. Dat kan een voordeel opleveren ten opzichte van grotere spelers als Mercedes, Red Bull Racing en Ferrari.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws