Alpine is alvast begonnen met het testen van componenten voor de bolide van volgend seizoen. Het Franse team verwacht dat de nieuwe componenten geen invloed zullen hebben op de prestaties van de huidige auto in Las Vegas, maar hoopt al wel wat afstellingen voor volgend jaar uit te kunnen proberen.
Dat de nieuwe componenten de huidige Alpine-bolide niet verbeteren was terug te zien in de resultaten van beide Alpine-coureurs van de tweede vrije training in Las Vegas. Pierre Gasly bleef op P15 steken, terwijl teamgenoot Esteban Ocon niet hoger kwam dan P16. 'Tot nu toe is het behoorlijk lastig geweest', zei Gasly over de eerste sessies in Las Vegas, tegenover Autosport. 'Aan mijn kant van de garage zijn we wat aan het experimenteren voor de auto van volgend jaar, dus we proberen verschillende set-ups uit en proberen wat antwoorden en een richting te krijgen voor volgend jaar.'
Gasly zei verder dat hij bereid was om met een slechtere prestatie in Las Vegas genoegen te nemen, als dat het team op de langere termijn helpt. 'Ik denk dat we niet echt specifiek naar dit circuit kijken, dus we doen dit weekend waarschijnlijk een beetje concessies. Maar we weten dat het voor een groter doel is en vooral voor volgend jaar. We proberen zoveel mogelijk te optimaliseren met wat we hebben. Vandaag was een beetje lastig.'
Alpine vooral bezig met verzamelen data
Alpine's technisch directeur Matt Harman bevestigde dat Alpine inderdaad bezig is met experimenteren tijdens het Vegas-weekend. Het fabrieksteam heeft zelfs speciale onderdelen ontworpen voor deze experimenten. 'We hebben tijdens het weekend een aantal onderdelen laten maken door de fabriek, wat een geweldige reactie was van de fabriek, omdat ik iets heel anders wilde proberen tijdens dit evenement. Je zult het niet zien aan de rondetijden, maar wel aan de data.'
Hoewel Harman geen details onthulde, vertelde hij wel op welke gebieden de Franse renstal aan het testen is. 'Ik denk dat het weer een van die dingen is die ons zullen helpen met de aerodynamische richting, de gevoeligheden, de wegingen van onze aerodynamica op de auto, maar ook enkele van de mechanische systemen aan de achterkant van de auto die echt bepalen hoe deze auto's door de bochten kunnen rijden.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties