De focus van Red Bull ligt op 2024: 'We hebben nog maar zes maanden om de nieuwe auto te ontwikkelen' Formule 1
Formule 1

De focus van Red Bull ligt op 2024: 'We hebben nog maar zes maanden om de nieuwe auto te ontwikkelen'

De focus van Red Bull ligt op 2024: 'We hebben nog maar zes maanden om de nieuwe auto te ontwikkelen'

Gaat Red Bull Racing tijdens de tweede seizoenshelft nog upgrades uitvoeren aan hun bolide? Als we Christian Horner mogen geloven in ieder geval niet. De Britse teambaas ziet hoe dominant de Oostenrijkse renstal dit seizoen is en kijkt al vooruit naar de toekomst. Al wil dat niet zeggen dat de RB19 geen kleine aanpassingen meer kan krijgen.

'Ik denk dat dit het eigenlijk was,' zei Horner tegen Sky Sports. 'Er zullen nog wel enkele specifieke, kleine aanpassingen komen voor bepaalde circuits, maar we hebben nog maar zes maanden de tijd om een nieuwe wagen te ontwikkelen.' De Brit denkt duidelijk al vooruit en weet ook dat zijn team, door de overschrijding van het budgetplafond vorig seizoen, minder tijd in de windtunnel zal krijgen. 'We krijgen een pak minder tijd dan onze concurrenten en dus moeten we selectief omspringen met hoe we onze middelen gebruiken.'

Maar Horner maakte ook duidelijk dat niet alle pijlen volledig gericht zullen worden op de bolide van volgend jaar. 'We proberen een balans te vinden tussen deze wagen en die van komend seizoen', aldus de teambaas, die ook nog eens de loftrompet stak voor zijn manschappen. 'Alle eer gaat uit naar iedereen in Milton Keynes. Dit resultaat hebben we te danken aan hen. Het is ongelooflijk dat we geschiedenis schrijven.' Red Bull lijkt inderdaad op weg om de geschiedenisboeken in te gaan en brak onlangs in Spa nog het record van McLaren door twaalf races op rij te winnen, de langste reeks ooit in de Formule 1.

Wat veranderde er dit seizoen al aan de RB19?

Omdat de bolide van Max Verstappen en Sergio Pérez al meteen vanaf ronde één in Bahrein zo dominant was, gingen de upgrades van Red Bull misschien wat onopgemerkt voorbij, maar ook het team van Horner voerde dit seizoen al enkele aanpassingen door. In Barcelona onderging de vloer van de RB19, net zoals de diffuser, de nodige veranderingen, en twee weken later in Canada bracht de renstal een nieuwe voorvleugel mee. Voor de thuisrace in Oostenrijk hadden de techneuten een nieuwe achterwielophanging ontwikkeld, maar in Hongarije voerde Red Bull de meest besproken wijziging aan hun bolide door: bredere en lagere sidepods. En daarmee zou het volgens Horner erop zitten. Kan de concurrentie in de tweede seizoenshelft eindelijk wat dichter bij Red Bull komen nu er geen échte upgrades meer in de pijplijn zitten?

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws