'Denk dat de Dutch Grand Prix één grote commercial voor Nederland was' Formule 1
Formule 1

'Denk dat de Dutch Grand Prix één grote commercial voor Nederland was'

'Denk dat de Dutch Grand Prix één grote commercial voor Nederland was'

Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Sponsorship, blikt in gesprek met Motorsport.com terug op de Grand Prix van Nederland. Hij spreekt van een enorm succesvol evenement en is tevreden dat het vlekkeloos verliep. Een week daarvoor ging hij kijken bij het logistieke verhaal bij de Grand Prix van België en gaf hij toe zich toch lichtelijk zorgen te maken over hoe het geregeld zou zijn in de Nederlandse badplaats.

'Ik denk dat de Dutch Grand Prix één grote commercial voor Nederland - en daarmee ook Heineken - was. De hele Formule 1 was lyrisch over het feit dat we drie dagen lang zo'n mooi en enthousiast publiek hadden', geeft Tuijt vol trots aan. Hij spreekt in het interview met het Nederlandse autosportmedium over de 'Don't Drink and Drive'-campagne, die het niet drinken achter het stuur promoot. Sir Jackie Stewart die nee zei tegen een Heineken-flesje, dat was wel even wennen.

Circuit Zandvoort logistiek naadloos

Ook de Grand Prix van Nederland kon rekenen op de volle steun van het Nederlandse biermerk. Toch was Tuijt er niet helemaal gerust op dat alles goed zou verlopen. Een week voor de Nederlandse race besloot hij een kijkje te nemen bij de Grand Prix van België. Na afloop ontstond er daar verkeerschaos toen enkele overstroomde landweggetjes tienduizenden toeschouwers af moesten voeren in enkele uren.

Het duurde bijvoorbeeld letterlijk een uur voordat men van de parkeerplaats af was en bijna twee uur om überhaupt op de snelweg te komen. En dan moest de reis terug naar Nederland voor veel van de fans, Tuijt incluis, nog gemaakt worden. 'Toen ik terugreed, maakte ik mij toch wel even zorgen', geeft hij toe. In Zandvoort was er van zo'n chaos echter weinig te merken.

'Zo'n 30.000 racefans kwamen naar het circuit met de fiets. We hadden als Heineken natuurlijk graag meer gedaan, maar gezien de situatie hebben we een geweldig evenement gehad', concludeert Tuijt, die tevreden is met het feit dat het logistieke plan van de organisatie uitstekend haar werk heeft gedaan. Ook voor Heineken wordt de Grand Prix als een waar succes gezien, de beelden met Heineken 0.0 over de start-finishstreep gingen immers heel de wereld over.

Verstappen na comeback in Rusland op poleposition voor wereldtitel 2021

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws