Dit zijn de updates waarmee de teams naar de Grand Prix van Canada komen Formule 1
Formule 1

Dit zijn de updates waarmee de teams naar de Grand Prix van Canada komen

Dit zijn de updates waarmee de teams naar de Grand Prix van Canada komen

Het 2024-seizoen is inmiddels flink op gang gekomen en dat is ook te merken aan de updates die er op de auto's zijn gedaan. Ook voor de Canadese Grand Prix hebben een paar teams veranderingen aangebracht aan hun bolides. Doordat het Europese deel van de kalender kort wordt onderbroken met een stop in Noord-Amerika en de meeste fabrieken zich in Europa bevinden, hebben sommige teams de mogelijkheid om updates uit te voeren laten schieten.

In het document van de FIA valt te lezen dat er bij het team van Red Bull updates zijn gedaan op het gebied van performance en betrouwbaarheid van de auto. Mercedes heeft gekozen voor een prestatiegerelateerde update en een circuit-specifieke update. Datzelfde geldt voor VCARB. Aston Martin focust zich alleen op de prestaties van de auto net als Williams.

Red Bull Racing

Wat betreft prestaties van de auto, heeft het Oostenrijkse team ervoor gekozen om de achtervleugel aan te passen. Hiervan is de flap opnieuw afgesteld waardoor de geometrie wordt geoptimaliseerd. Door middel van deze aanpassing neemt de verticale kracht op de banden toe terwijl de luchtstroom constant blijft in alle soorten omstandigheden. Qua betrouwbaarheid van de auto op het Canadese circuit was het nodig om vooraan aan weerszijden een grotere koeluitlaat aan te brengen voor de voorremmen. Deze uitlaat gaat zowel omhoog alsnaar binnen.

Mercedes

Het team heeft in de voorophanging van de auto de track rod en onderste draagarm opnieuw uitgelijnd. Hierdoor wordt de luchtstroom richting de vloer van de auto verbeterd. Specifiek voor het Canadese circuit heeft het Duitse team aan de voorkant van de auto de inlaat van de brake duct aan beide kanten vergroot. Hierdoor moet hete lucht beter worden afgevoerd.

VCARB

Het team heeft voortgeborduurd op de camber en de hoek van de achtervleugel waardoor er op efficiëntere wijze downforce gecreëerd zou moeten worden. De drag van de auto wordt hier niet negatief door beïnvloed. Specifiek voor het circuit van Montreal is er een kleinere flap op de voorvleugel geplaatst.

Williams

Het Britse team komt aan de voorkant met een kortere stuurarm. Hiermee wordt de verhouding tussen de hoek van het stuur en die van de band veranderd waardoor de coureur betere controle over de auto zou moeten hebben. Dit seizoen worstelt het Britse team met het toegestane gewicht van de auto. Om dichter bij het toegestane gewicht van de auto te komen, is er voor de achterkant van de auto een nieuwe trekstang beschikbaar. Hiermee kan de rijhoogte verder worden versteld.

Aston Martin

Het Britse team heeft de beam wing (de kleinere achtervleugel onder de grote achtervleugel) aangepast. De verdeling van verticale kracht over de breedte van de vleugel is herzien waardoor met name aan de uiteinden van de beam wing de verticale kracht op de banden toeneemt.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws