F1 In het kort | Steiner verwacht geen snelle verbetering: 'Als we wisten waarom Red Bull zo is' Formule 1
Formule 1

F1 In het kort | Steiner verwacht geen snelle verbetering: 'Als we wisten waarom Red Bull zo is'

F1 In het kort | Steiner verwacht geen snelle verbetering: 'Als we wisten waarom Red Bull zo is'

In de rubriek F1 in het kort houdt F1Maximaal.nl u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een uitgebreide vermelding, maar uiteraard wel relevant is om toch even te benoemen op de website.

Steiner verwacht geen snelle verbetering: 'Als we wisten waarom Red Bull zo is'

Günther Steiner denkt dat de problemen bij het team van Haas niet snel opgelost zullen zijn. De banden onder de bolide oververhitten snel en dat zorgt ervoor dat de Amerikaanse renstal in de races totaal niet competitief is. 'Je moet altijd zaken oplossen, maar dan kom je het volgende probleem tegen', zegt Steiner bij de Italiaanse tak van Motorsport.com. 'Je kunt nooit wachten op het gouden ticket. Als we wisten waarom Red Bull zo snel is, deden we hetzelfde. Dus, je moet er langzaam komen, en iedereen komt er langzaam.'

Surer ziet angstcultuur bij Ferrari: 'Mensen zijn bang om hun baan te verliezen'

Marc Surer denkt dat de werknemers bij Ferrari de fouten van het team niet durven aan te wijzen. De voormalige Formule 1-coureur denkt dat de mensen in Maranello bang zijn om dan hun te verliezen. 'Ik zeg het je, alle mensen daar werken in angst', geeft de Zwitser aan bij Formel1.de. 'Ze uiten geen bezwaren omdat ze bang zijn om hun baan te verliezen. Ingenieurs die enthousiast en gedreven zijn, worden in toom gehouden. Dit betreft voornamelijk het Italiaanse personeel. Natuurlijk is het een eer om bij Ferrari te werken, en mensen willen hun baan niet in gevaar brengen.'

Ferrari-bolide van Schumacher gaat onder de hamer

Heeft u altijd al gedroomd om een Formule 1-wagen op de kop te tikken, bent u fan van Ferrari en Michael Schumacher, en heeft u de financiële mogelijkheden? Dan is dit misschien iets voor u. De Ferrari F2001b, waarmee de zevenvoudig wereldkampioen in 2002 de Grand Prix van Melbourne won, zal midden augustus geveild worden. Schumacher reed de eerste twee races van dat seizoen met deze bolide in afwachting van de nieuwe. In 2017 ging de F2001 al onder de hamer. Het prijskaartje? 7,5 miljoen dollar. De veiling start op 16 augustus en loopt tot en met de 19e van de maand.

Piastri blikt terug en geeft zichzelf een 'B'

Na de geslaagde upgrades van McLaren heeft niet enkel Lando Norris bevestigd waarom hij een van de meest veelbelovende talenten in de Formule 1 is. Ook zijn teamgenoot Oscar Piastri zette in de eerste helft van zijn rookieseizoen knappe prestaties neer. De Australiër blijft nochtans kritisch voor zichzelf. 'Als ik mijn jaar een cijfer zou moeten geven, dan kies ik een B', zei hij tegen Speedcafe. 'Naar mijn gevoel heb ik iets te veel fouten gemaakt. Ik probeer altijd het meeste te halen uit wat ik ter beschikking krijg en ik heb het gevoel dat ik tijdens bepaalde races mijn kansen niet maximaal heb benut', aldus een kritische, maar toch wel tevreden Piastri.

Vasseur plant nog meer hervormingen binnen Ferrari

Ferrari teambaas Frederic Vasseur lijkt nog lang niet klaar met zijn hervormingen binnen de Italiaanse renstal, zo meldt RaceFans.net. Net voor het einde van de eerste seizoenshelft bevestigde de Scuderia al het vertrek van sportief directeur Laurent Mekies, die naar AlphaTauri verkast en volgens Vasseur zullen er continu veranderingen worden doorgevoerd. 'De komende weken, maanden en zelfs jaren zal er nog heel wat veranderen. Sommige zaken kosten meer tijd dan andere', zei de Fransman. 'Het is een voortdurende evolutie en verbetering.' Vasseur werkt toe naar een duidelijk doel, want hij is naar eigen zeggen 'nog kilometers verwijderd' van hoe hij Ferrari er wil laten uitzien. 'Als je mijn job uitvoert, dan wil je een perfecte structuur. Je moet continu progressie maken', aldus de teambaas van de Italianen.

Szafnauer hoopt via omweg op snelle terugkeer in de Formule 1

In gesprek met Speedcafe heeft voormalig Alpine-teambaas Otmar Szafnauer aangegeven dat hij hoopt snel terug te keren in de Formule 1. Szafnauer sloot een overeenkomst met Alpine om zijn werkzaamheden bij het Franse team te beëindigen. Naast een zak geld houdt dat in dat Szafnauer twaalf maanden langer niet voor Formule 1-teams mag werken. 'Er zijn andere dingen die ik kan doen', aldus Szafnauer. 'Ik kan voor een motorfabrikant werken, of voor de Formule 1 zelf of voor de FIA. Misschien ben ik dus wel sneller terug dan die twaalf maanden', zegt de Amerikaanse Roemeen, die bevestigt gesprekken te hebben gehad. Na dat jaar staat hij open voor een nieuwe kans. 'Als zich een situatie voortdoet waarin ik een team kan helpen als teambaas, pak ik die kans absoluut. Dat doe ik al vijftien jaar. Ik weet niet anders.'

Minardi: 'De bekwaamheid van Verstappen maakt Red Bull onverslaanbaar'

Giancarlo Minardi is van mening dat Max Verstappen het verschil maakt bij het team van Red Bull Racing. De oprichter van het voormalige Formule 1-team Minardi ziet dat de Nederlander met kop en schouders boven de rest van het veld uitsteekt. 'In België liep hij 22 seconden uit op Sergio Pérez, die met dezelfde auto racet', zegt de Italiaan bij La Repubblica. 'Hij verslaat Checo gemakkelijk, zoals hij deed met al die andere arme jongens die zich in zijn team bevonden. Ja, de Red Bull is zeer snel, maar het is zijn bekwaamheid om ermee te rijden die de auto onverslaanbaar maakt. Je hebt hem en dan de rest die de kruimels delen.'

F1 ziet inkomsten flink dalen door afgelaste GP Emilia Romagna

De Formule 1 zag in het tweede kwartaal van het jaar de winst dalen. De winst daalde naar 141 miljoen dollar (128 miljoen euro) en dat had vooral te maken met de afgelasting van de Grand Prix van Emilia Romagna. 'Aangezien Imola werd geannuleerd op de woensdag waren de meeste kosten die verband houden met de planning, logistiek en opzet van de race al gemaakt', wordt Stefano Domenicali geciteerd door de Britse tak van GPFans. 'Op jaarbasis schatten we dat de impact op het aangepaste budget vanwege de annulering van Imola bescheiden is, namelijk minder dan twintig miljoen dollar (18,2 miljoen euro, red.)', aldus de CEO van Liberty Media.

Marko komt met advies aan Andretti: 'Koop Alpine'

De FIA gaat over een paar weken aankondigen of er vanaf 2025 een elfde team op de grid zal komen. Het Amerikaanse Andretti was één van de eerste teams die aangaven graag te willen toetreden tot de koningsklasse. De huidige tien teams staan niet bepaald te popelen om de komst van meer teams. Aangezien het dondert en bliksemt bij Alpine en Renault en Andretti al heel lang interesse toont in de F1, weet Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko er wel raad mee. 'Andretti moet Alpine kopen', zegt de Oostenrijker in gesprek met Sport1. 'Dat zou voor iedereen het beste zijn. Zo behoudt de Formule 1 tien teams en kan Andretti eindelijk toetreden. Op die wijze kan Renault er ook bij betrokken blijven.' Andretti heeft nog geen interesse getoond in Alpine.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws