Stefano Domenicali, geboren op 11 mei 1965, is sinds 2021 de CEO van de Formula One Group, eigenaar van de Formule 1. De Italiaan kent na een carrière als zakenman een lange geschiedenis bij de koningsklasse van de autosport.
Deze pagina gaat verder onder het nieuws.
Vanaf 1991 werkte Domenicali voor het automerk Ferrari, om vervolgens bij het gelijknamige raceteam aan de slag te gaan. In 1996 werd hij hier teammanager. In 2007 werd bekendgemaakt dat Domenicali de opvolger zou worden van Jean Todt, als teambaas bij de Scuderia. In 2014 vertrok hij weer, waarna hij uiteindelijk aan de slag ging als CEO van Lamborghini. In januari 2021 keerde Domenicali terug naar de koningsklasse om de rol van CEO op zich te nemen van de Formula One Group. In 2025 verlengde de Italiaan zijn contract tot en met 2030.
De positie van Frédéric Vasseur, teambaas van Scuderia Ferrari, ligt onder een vergrootglas. Italiaanse media beweerden onlan...
Vanaf 2026 zal de Grand Prix van Spanje in Madrid verreden worden, maar het Circuit de Barcelona-Catalunya streeft ernaar om...
Hoewel de coureurs geen groot fan waren van de twee verplichte pitstops in Monaco, verdedigt CEO Stefano Domenicali het idee....
Dat de naam Andrea Kimi Antonelli de komende jaren nog veel genoemd zou worden in de Formule 1 was al duidelijk, maar na een...
Pirelli heeft al jarenlang duidelijk gemaakt dat men het liefste twee pitstops per coureur ziet in een Grand Prix. Daar slaag...
Stefano Domenicali laat doorschemeren dat hij graag wat meer strijd zou zien wat betreft de technische regelgeving van de For...
De Grand Prix van Nederland beleeft dit jaar zijn voorlaatste editie, alvorens het evenement in 2027 definitief van de Formul...
Voormalig teameigenaar Eddie Jordan is overleden. Jordan was de oprichter van het Formule 1-team Jordan Grand Prix, dat van 1...
De Formule 1-kalender is inmiddels uitgebreid naar 24 races, waar ook zes sprintweekenden bijzitten. De coureurs en de teams...
De afgelopen maanden zijn er gesprekken geweest tussen de Formule 1 en Rwanda, die de terugkeer van de autosportklasse zou mo...