Hoe Williams snelheid gevonden heeft zonder aan de auto te sleutelen Formule 1
Formule 1

Hoe Williams snelheid gevonden heeft zonder aan de auto te sleutelen

Hoe Williams snelheid gevonden heeft zonder aan de auto te sleutelen

Jost Capito geeft toe dat er grote interesse ontstaan is in het Williams-stoeltje dat George Russell eventueel leeg achter zal laten. De nog relatief nieuwe teambaas van de Britse renstal geeft aan dat er veel gesproken wordt achter de schermen. Namen wil hij niet noemen, maar uit het interview met Auto Bild wordt wel duidelijk dat Nico Hülkenberg zeker een van de heren is die gebeld heeft.

'We hebben met iedereen gesproken die nog geen contract heeft, maar er wel graag een zou willen hebben', laat de Duitser grijnzend weten als hem gevraagd wordt naar met wie Williams in 2022 uit zal komen. Nicholas Latifi lijkt momenteel zeker van een stoeltje, terwijl de tweede bolide opnieuw gevuld moet worden als Russell naar Mercedes vertrekt. Het Duitse medium vraagt specifiek naar Hülkenberg, maar vangt bot: 'Als ik dat zeg, hoef ik geen namen te noemen. Mijn telefoon gaat elke dag over.'

Williams boekt progressie zonder aan de auto te sleutelen

Williams wist tijdens de Grand Prix van Hongarije voor het eerst in jaren weer punten te scoren. Latifi en Russell overleefden een chaotische startfase op het natte wegdek en eindigden vervolgens de wedstrijd op de respectievelijk zevende en achtste plaats. Capito is trots: 'Aan het begin van het seizoen zouden we blij geweest zijn met een elfde plaats. Als we nu op de elfde plaats eindigen, zijn we teleurgesteld.'

'Dat is een goed teken voor mij. We zijn nog niet in staat om een topauto te bouwen, maar daar wordt aan gewerkt', voegt hij daaraan toe. Met de komst van investeerpartij Dorilton Capital heeft het team uit Grove de weg omhoog ingezet. Of het voldoende is om in 2022 al consistent voor punten te gaan, blijft de vraag. Wel is duidelijk dat ze de kleurloze rol van hekkensluiter inmiddels overgedragen hebben aan Haas.

De voormalige motorsportdirecteur bij Volkswagen sluit zijn verhaal af door toe te geven dat hij de progressie van Williams bijzonder vindt. Aan de auto wordt niet gesleuteld, maar in de prestaties zie je wel al iets terug. 'We hebben de structuur bij Williams veranderd. Het ontwikkelingsteam en het uitvoerende team waren twee verschillende instanties. Dat werkt niet. Die hebben we nu samengebracht en worden samen technisch bestuurd.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws