Marko ziet toenemende populariteit F1: 'Wordt nog veel interessanter omdat er een budgetplafond is' Formule 1
Formule 1

Marko ziet toenemende populariteit F1: 'Wordt nog veel interessanter omdat er een budgetplafond is'

Marko ziet toenemende populariteit F1: 'Wordt nog veel interessanter omdat er een budgetplafond is'

De Formule 1 wordt alsmaar populairder. Tegenwoordig worden met name jonge fans gewonnen door de koningsklasse van de autosport. Dit komt niet alleen door veranderingen in regels zoals bijvoorbeeld de introductie van sprintraces, maar met name door de manier waarop de Formule 1 gebruik maakt van sociale media en de inzet van Netflix. Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko ziet dit ook en is lovend over de werkwijze van Liberty Media.

Sinds de overname van Liberty Media in de Formule 1 aan het begin van 2018 kent de sport een alsmaar stijgende lijn in populariteit. Het massamediabedrijf zorgde destijds voor een complete make-over van het merk van de Formule 1. Sinds de overgang op een modernere look heeft het bedrijf voor nog veel meer innovaties gezorgd. Zo draagt de Netflix-serie 'Drive to Survive' sterk bij aan de populariteit van de sport, maar ook dingen buiten de controle van Liberty Media dragen daaraan bij. Het spannende 2021-seizoen is daar een goed voorbeeld van.

2021 was sowieso een goed jaar voor de sport. Van de rivaliteit tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton tot de uitzinnige fans op de tribunes. Ook Marko ziet alleen maar positieve dingen en lijkt enthousiast over 2022. 'De Formule 1 wordt veel interessanter omdat er een budgetplafond is', deelt hij met Autorevue. Het budgetplafond wordt deels geïntroduceerd om het gat tussen de sterkste en zwakkere teams te verkleinen.

Marko: 'Niet te geloven wat er gebeurde in Mexico en Zandvoort'

'Daarnaast is daar het feit dat Liberty Media veel gedaan en ontwikkeld heeft op het gebied van social media en Netflix. Als je dan het enthousiasme ziet zoals rondom Sergio Perez in Mexico... Niet te geloven wat daar gebeurde. Hetzelfde geldt voor Zandvoort. Het is een positief enthousiasme, zonder alcohol en zonder geweld', zegt de 78-jarige adviseur lovend.

Also read

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws