Kimi Raikkonen startte de Grand Prix van België als vierde en dat was ook de positie waarin hij 44 ronden later weer over de finish kwam. De Fin had derde kunnen worden, maar een stop & go penalty betekende kostbaar tijd verlies voor Ferrari's nummer twee.
'Vanuit mijn perspectief was er niets aan de hand', legt Raikkonen uit aan SkySports. 'Er werden gele vlaggen gezwaaid, maar er was naar mijn mening geen sprake van een gevaarlijke situatie. Verre van zelfs. De wagen van Verstappen stond al meer dan voor de helft achter de vangrail. Maar goed, het is één van die dingen waar andere coureurs ook weleens over klagen. Soms voelt het alsof de Stewards onnodig met straffen strooien. Vandaag was ik de pineut. Volgende keer is het hopelijk iemand anders.'