'Red Bull besloot meerdere upgrades uit te stellen vanwege budgetplafonddiscussie' Formule 1
Formule 1

'Red Bull besloot meerdere upgrades uit te stellen vanwege budgetplafonddiscussie'

'Red Bull besloot meerdere upgrades uit te stellen vanwege budgetplafonddiscussie'

Het team van Red Bull Racing had meerdere updates in de pijpleiding voor de laatste drie maanden van het 2022-seizoen, maar het team besloot deze niet op de auto te zetten. De Oostenrijkse renstal was namelijk verwikkeld in de controverse rondom de budgetlimiet en om meer speculatie te voorkomen besloot het team deze updates uit te stellen. Deze upgrades hebben de crashtests al doorstaan en de kans is dus groot dat RB18 in 2023 andere onderdelen zal hebben.

De meeste teams kijken al naar het aankomende seizoen. Ook Red Bull kan al kijken naar 2023 aangezien het team het constructeurskampioenschap al in handen heeft. 'Red Bull is al enkele weken bezig met de auto voor 2023', schrijft het Italiaanse Formu1a.uno. 'Door problemen met het budgetplafond heeft het team een aantal updates uit moeten stellen. Vanwege de mediastorm heeft de Oostenrijkse renstal na de Grand Prix van Singapore besloten om geen upgrades te brengen voor de RB18.'

Het had voor Red Bull zeker kunnen lonen om deze upgrades wel op de auto te zetten. De Formule 1-teams hebben namelijk weinig testtijd op de circuits, dus dan was het laatste gedeelte van het seizoen perfect geweest om een aantal onderdelen te testen. 'Bronnen melden dat Red Bull het lichtere chassis, die al een crashtest heeft doorstaan, op de auto wilde zetten. Bovendien had het team enkele innovaties gebracht voor de sidepods en de renstal had ook kleine updates voor de vloer.'

Red Bull dankt rechtelijnsnelheid aan achterwielophanging en Honda-motor

Max Verstappen pakte tijdens de Grand Prix van Japan al de titel en twee weken later werd Red Bull constructeurskampioen. De Oostenrijkse renstal was vooral na de zomerstop dominant, waarin het team veel gebruik kon maken van de aero-efficiëntie. 'De uitstekende rechtelijnsnelheid heeft de RB18 maar voor een deel te danken aan het concept van de sidepods. Het team heeft zich juist heel erg gefocust op de achterwielophanging en de Honda-krachtbron werkt daarnaast ook geweldig.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws