Christian Horner heeft aangegeven dat Red Bull Racing onverminderd hard doorwerkt om de auto te verbeteren. Het team van Max Verstappen en Sergio Pérez probeert de controle in beide kampioenschappen niet te verliezen, waardoor de Oostenrijkse renstal op zoek moet naar verbeteringen. Het is nog maar de vraag of Red Bull deze verbeteringen kan vinden. De RB20 heeft zijn plafond mogelijk al bereikt en Red Bull mag minder uren in de windtunnel spenderen ten opzichte van de concurrentie.
De Formule 1 rijdt nog anderhalf jaar met dezelfde set reglementen, voordat alles weer op de schop gaat in 2026. De meeste analisten betreuren het feit dat er relatief snel nieuwe reglementen aan zitten te komen, aangezien het gat aan de top van de Formule 1 op dit moment heel klein is. Red Bull was vorig jaar ontzettend dominant, maar McLaren heeft de Oostenrijkse renstal ingehaald. Ook het team van Mercedes heeft in de afgelopen maanden goede stappen weten te zetten.
Red Bull kan dus nog niet in alle rust kijken naar 2025 of 2026. De RB20 heeft geen voorsprong meer ten opzichte van de concurrentie, waardoor de renstal op zoek moet naar oplossingen. Horner vindt het sowieso handig om dit jaar nog keihard door te werken. 'Het hele team werkt nog steeds hard aan deze auto, want met stabiele regels zal alles wat we nu leren ook relevant zijn voor volgend jaar. En als je terugkijkt op het eerste deel van de eerste seizoenshelft, zijn we al halverwege', wordt de Red Bull-teambaas geciteerd door Formel1.de.
'We hebben zeven Grands Prix gewonnen. We hebben drie sprintraces gewonnen. We leiden beide kampioenschappen', somt Horner de prestaties van Red Bull dit jaar op. In de afgelopen weken is de voorsprong in het constructeurskampioenschap echter wat gekrompen. McLaren is Red Bull genaderd tot op 42 punten en gezien de huidige vorm bij beide teams lijkt de Britse renstal nu de favoriet te zijn. Het huidige gat met McLaren moet op zijn minst gehandhaafd blijven, vindt Horner. 'Daar ligt nu onze focus.'
Horner wijst naar sportieve reglementen
Het is de vraag of Red Bull nog veel kan vinden wat betreft performance. Recente updates hebben de RB20 niet per se sneller gemaakt, waardoor men zich afvraagt of Red Bull het ontwikkelingsplafond van het huidige concept heeft bereikt. 'Het is onvermijdelijk dat je de top van de ontwikkelingscurve bereikt', geeft Horner toe. 'We hebben ook nog eens minder windtunneltijd dan de andere teams door de reglementen, maar dat is normaal. Ik bedoel, we zullen ook volgend jaar verdere convergentie zien.'
'Ik denk dat iedereen naar het plafond van de ontwikkelingscurve komt', vervolgt Horner. Het feit dat meerdere teams nu kans maken om iedere week zeges te boeken, is volgens de teambaas een duidelijk argument dat meerdere renstallen hun plafond bereiken. 'De ene week staat Mercedes vooraan, de andere week McLaren, daarna Red Bull. Het verandert voortdurend, maar we weten waarop we ons moeten concentreren en verbeteren, en daar zijn we allemaal mee bezig', aldus Horner.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties