Uitslag kwalificatie Grand Prix van Canada 2026 Formule 1 zaterdag, 23 mei 2026 om 23:06
George Russell pakt opnieuw pole position in Canada, hij is net iets sneller dan teamgenoot Kimi Antonelli. De McLarens staan, net als bij de sprint, op de tweede startrij voor de Grand Prix. Lewis Hamilton pakt de vijfde plaats. Red Bull Racing is net iets beter dan op vrijdag, Max Verstappen start vanaf de zesde plaats en Isack Hadjar pakt P7. Charles Leclerc had een moeizame kwalificatie en zet de achtste tijd neer, gevolgd door Arvid Lindblad en Franco Colapinto.
loading
Wat zal hij nu dan voor een excuus hebben voor Max om weg te gaan? Hij riep altijd dat Max naar Mercedes moest omdat die de beste motor zouden hebben, nu blijkt RedBull zelf de beste motor te hebben. Dat denk ik niet. Max heeft gisteren eenmeeting gehad met de top van RB in Salzburg en het afscheid op het vliegveld was alles behalve treurig. Die meeting kan over alles gegaan zijn meer een vertrek lijkt zeer onwaarschijnlijk. RB heeft ook protest aan getekend tegen de ADUO, wie weet wat ze daarmee gaan doen als de voorlopige toekenning zo blijft, en dit is ook vast gelegd, de aankomst en vertrek. Ik heb een andere gedachte, Max heeft gisteren een gesprek in Salzburg gehad met de top van Red Bull waaronder Mark Mateschietz, Oliver Mintzlaf, de Taische eigenaar en Vermeulen. Na afloop ging iedereen 5evreden uit elkaar. Dit is geen fictie maar daadwerkelijk op beeld vast gelegd. Max heeft de knoop doorgehakt en blijft bij RB. 😂🤣😂 😂
Scherp, Forzapertutti! 👍
Dank je, is inmiddels aangepast! Gunther Steiner, say no more. Laat hij zich op zijn Tech3 team concentreren, want ze staan vrijwel onderaan in MotoGP. Heeft net als die Montoya een veel te groot ego. Zes overwinningen voor Antonelli? Barcelona moet nog wel "even" gewonnen worden, hoor! 😉 Volgend jaar wordt het 58-42, in '28 wordt het 60-40. Ook toevallig. Max is net een paar uur terug uit Salzburg na een gesprek met de top van Red Bull waarbij Mark Mateschitz, Chalerm Yoovidhya en Oliver Mintzlaff aanwezig waren. Er circuleert een filmpje op Twitter (x) waarin men vrolijk afscheid van elkaar neemt en Max en Raymond samen naar het vliegtuig van Max lopen. Ik denk dat Max een nieuw contract met Red Bull heeft afgesloten. 2028? Max wil het al in 2027 Loading