Verstappen over relatie met Lambiase: 'Die discussie hebben we wel vaker' Formule 1
Formule 1

Verstappen over relatie met Lambiase: 'Die discussie hebben we wel vaker'

Verstappen over relatie met Lambiase: 'Die discussie hebben we wel vaker'

Sinds Max Verstappen in 2016 bij het hoofdteam van Red Bull aansloot, werkt de Nederlander samen met Gianpiero Lambiase als engineer. Dat levert met regelmaat vermakelijke boordradio's op, aangezien beide heren van hun hart geen moordkuil maken. De combinatie blijkt uiterst succesvol te zijn, met ondertussen al zestien overwinningen in 2023.

Verstappen is in Mexico sinds 2017, inclusief de herstart na de rode vlag afgelopen week, tweemaal als eerste, tweemaal als tweede, en tweemaal als derde van start gegaan. Elk van deze zes starts kwam de 26-jarige Nederlander als leider uit de eerste bochtencombinatie. De twee goede starts in de editie van 2023 vormden de basis voor een gecontroleerde overwinning voor de drievoudig wereldkampioen.

Toch waren Verstappen en Lambiase, die ooit door Sebastian Vettel naar Red Bull Racing werd gehaald, ook tijdens de race nog op zoek naar verbeteringen in rondetijd. 'Let op de kerbstones in bocht 3, Max. Dit helpt je waarschijnlijk niet, we verlezen daar best veel tijd', liet Lambiase aan Verstappen weten, die vervolgens aangaf dat de RB19 niet erg goed uit de verf kwam in die bocht: 'Ik probeer er correct overheen te gaan, maar onze auto is niet erg lovery daar!'

Lambiase en Verstappen wisselen van rol

In de persconferentie na de race werd Verstappen naar het moment gevraagd. 'Ik probeerde ook over die kerbstone te gaan zoals de anderen om mij heen dat deden, maar ik was daar af en toe net een springstok', lacht de Limburger. 'Ik heb het geprobeerd, en ik probeerde verschillende lijnen.'GP (Gianpiero Lambiase, red.) is mijn race-ingenieur, maar op een bepaald moment probeerde hij de coureur uit te hangen. Die discussie hebben we wel vaker: soms ben ik de engineer en is hij de coureur. Dan wisselen we van rol!'

Van de RB19 is het bekend dat hobbelige circuits en kerbstones niet de sterke punten van de auto zijn, maar daar kan Verstappen goed mee leven. 'Ik heb natuurlijk liever een auto die bijna overal goed werkt en met één aspect meer moeite heeft dan andersom, zoals we jaren gehad hebben', zegt Verstappen daar bij Motorsport.com over.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws