Wolff over nieuwe motorregels: 'Denk nog steeds dat mid-2022 haalbaar moet zijn' Formule 1
Formule 1

Wolff over nieuwe motorregels: 'Denk nog steeds dat mid-2022 haalbaar moet zijn'

Wolff over nieuwe motorregels: 'Denk nog steeds dat mid-2022 haalbaar moet zijn'

De tijd dringt, maar Toto Wolff gaat ervan uit dat de fabrikanten medio 2022 een overeenstemming kunnen bereiken over de nieuwe motorregels. Als Ferrari zou instemmen met het bevriezen van de motoren vanaf 2022, gebeurt dat alleen op de voorwaarde dat de nieuwe motorregels vervroegd worden van 2026 naar 2025. Volgens teambaas Mattia Binotto zal mid-2022 technische duidelijkheid nodig zijn.

Volgens Mercedes teambaas Wolff is het werk aan het nieuwe motorconcept nog niet begonnen. ‘Maar ik denk nog steeds dat het haalbaar zou zijn’, zegt de Oostenrijker tegen Motorsport-Total, die zich ook uitspreekt voor het voorkeursconcept: ‘We merken allemaal wat er in de wereld speelt. We moeten er dan ook alles aan doen om het naar 2025 te halen. Alle fabrikanten zijn het daar ook mee eens.’

En omdat je niet tegelijk aan het huidige en het nieuwe concept wilt werken, ziet Wolff ook het voortijdig bevriezen van de huidige aandrijvingen als nodig. Dat was wat Red Bull als eerste naar voren bracht, zodat ze hun motoren zelfstandig konden blijven gebruiken nadat Honda was vertrokken.

Inmiddels heeft het raceteam ondanks hun aanvankelijke afkeuring ook de andere fabrikanten voor het plan weten te winnen. ‘We zijn zeker bereid om dat te ondersteunen’, benadrukt Wolff. ‘We zijn bereid om de geplande bevriezing van 2023 naar 2022 te vervroegen. Daar heb ik geen probleem mee.’

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws