Max Verstappen heeft niet alleen een sterke race gereden in Imola, hij heeft ook bijgedragen aan het competitiever maken van de RB21. Dat heeft Ted Kravitz vernomen. De reporter van Sky Sports F1 moest zelf wat lachen om de initiële reactie van Verstappen na het winnen van de Grand Prix van Emilia-Romagna. Het was duidelijk dat Verstappen zelf geen grapje maakte.
In Ted's Notebook haalt Kravitz de triomf van Red Bull Racing en de nederlaag van McLaren aan. Zoals wel vaker was de beste versie van Max Verstappen nodig om de McLarens te verslaan. Kravitz heeft dan ook alleen maar lof voor Verstappen. 'Ik zou het woord maestro gebruiken om Max Verstappen te omschrijven. De race werd gewonnen in de eerste bocht: wat een move.'
Red Bull zet stap vooruit
Bij het terugdenken aan de Grand Prix van Emilia-Romagna 2025 zal iedereen die inhaalmanoeuvre meteen voor de geest halen. 'Voor mij waren er twee cruciale momenten in het afgelopen weekend', benadrukt Kravitz. 'Het eerste cruciale moment was toen zaterdag na de derde vrije training bleek dat Red Bull een stap vooruit had gezet. Ik heb de woordvoerders van Red Bull gevraagd wie erachter zat. Waren het de mannen in de simulator? Wie was het die de auto beter heeft gemaakt? Ze zeiden dat het de engineers hier op het circuit zijn, samen met Max Verstappen.'
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Die goede samenwerking heeft de overwinning tot stand gebracht. Dat was niet alleen aan het genie Verstappen te danken. Veel mensen bij Red Bull hebben hun steentje bijgedragen, al blijft Verstappen wel een hele belangrijke factor. 'Max maakte geen grapje toen hij na de race zei dat het een sterke zaterdag en zondag was. Vrijdag noemde hij bewust niet, omdat die dag moeizaam verliep. Je moet hen krediet geven voor de ommekeer sinds vrijdagavond en er een auto van te maken waar ze McLaren mee konden verslaan. De Red Bull was gewoon sneller.'
Verstappen kijkt na knappe manoeuvre niet achterom
Kravitz schakelt vervolgens over naar het begin van de race. 'Het tweede cruciale moment was natuurlijk wat gebeurde in bocht 1, toen Verstappen voorbij Piastri naar de leiding ging. Het vreemde was dat Piastri na een goede start dacht dat het wel goed ging komen in bocht 1 en dat Russell naast Verstappen kwam rijden. Je dacht dat Verstappen zich misschien wel zorgen moest maken om die Mercedes, maar toen remden ze en stuurden ze de bocht in. Verstappen knalde Piastri voorbij op die lange apex. In het tweede deel van de Tamburello-chicane was die strijd al voorbij en daarna heeft Max nooit meer achterom gekeken.'
Zijn overwinning kon enkel in het gedrang komen door crashes van andere coureurs die alles weer dicht bij elkaar konden brengen. Zelfs zulke situaties konden Verstappen niet van de wijs brengen. 'Hij had wat geluk met beide safety cars maar de auto was snel genoeg. Max werd na de eerste ronde niet meer bedreigd', stelde Kravitz vast. Ondertussen zijn er veel uiteenlopende meningen over de houding van Piastri in dat duel met Verstappen.
Villeneuve streng voor Piastri
De ene vindt het een blunder, maar je kan ook zeggen dat het verstandig racen is om een aanrijding te vermijden. Enkel de uitkomst van het kampioenschap zal bepalen hoe we hierop moeten terugkijken. 'Jacques Villeneuve zei dat Piastri aan het slapen was, maar zelfs Max zei na de race dat Piastri zich op Norris moet richten als grootste concurrent. Als Max zo de overwinningen blijft behalen, is dat misschien niet het geval.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties