Alonso had graag Renault-vermogen gezien bij concurrent McLaren

Alonso had graag Renault-vermogen gezien bij concurrent McLaren

Fernando Alonso is hoopvol over de verbeteringen die er vanuit Alpine aankomen de komende races. Na een redelijk tegenvallende seizoenopener is de Franse renstal druk aan het werk gegaan om haar positie in het middenveld te verstevigen. Een tevreden Alonso verwacht met die instelling in de rest van het jaar beter voor de dag te kunnen komen dan tijdens de Grand Prix van Bahrein. Ook kijkt hij naar directe concurrent McLaren, het team dat vorig jaar nog Renault-kracht gebruikte maar nu niet meer.

'Al is 2021 een vervolg van de 2020-reglementen, veel teams hebben substantiële veranderingen gemaakt aan de bolide, ook bij Alpine is dit zo. We hebben wat aanpassingen meegenomen zodat we meer uit de auto kunnen halen. Met de nieuwe updates kunnen we het potentieel van de auto aftasten maar het middenveld zit zeer dicht op elkaar', zo opent de Spanjaard bij de persconferentie voorafgaand aan het Grand Prix-weekend in Imola. 'Een paar tienden kunnen het verschil maken tussen zevende, achtste en veertiende of vijftiende.'

Waar moet zijn Franse renstal voornamelijk nog tijdswinst zien te boeken? Volgens Alonso geldt bij Alpine wat voor eigenlijk elk team wel een beetje geldt: 'Ik denk dat het om meer grip en meer vermogen gaat. Bij Alpine werkt het ook zo. Qua balans was de bolide in Bahrein best oké, maar elk circuit gaat weer een verschillende eigenschap van de A521 tonen. Ik ben blij met hoe het team te werk gaat, ze gaan tijd vinden en in Imola kunnen we zien waar we op moeten letten.'

Gebrek aan data bij Alpine?

Zittend naast Lando Norris was het slechts een kwestie van tijd voordat ook Alonso's voormalige team McLaren ter sprake kwam. Vorig jaar nog met een Franse krachtbron achterin is McLaren inmiddels een samenwerking met Mercedes aangegaan. In principe maakt dit weinig verschil voor Alpine als motorleverancier, behalve dan dat ze minder data hebben om de prestaties van de Renault-motor mee te analyseren: 'Wij zijn het enige team met de Renault-motor en dat is wel wat anders dan vorig jaar.'

'Destijds konden we vergelijkingen maken met McLaren en zien waar de kracht van de auto lag. Dit jaar gaat het meer op gevoel', geeft Alonso toe. 'Maar wij hebben wel genoeg vertrouwen in ons eigen vermogen om te analyseren om in het middelveld te vechten. McLaren heeft een mooie positie, vlak achter Red Bull Racing en Mercedes, daar proberen wij zo snel mogelijk te komen', concludeert hij. In hoeverre dat gaat lukken moet nog maar blijken, het eerste weekend van het jaar vertrok het Alpine-duo zonder punten weer richting Enstone.



Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Ondertussen in de F1 | Ricciardo zet Norris voor schut in fan-meeting

Tussen al het belangrijke nieuws kun je tijdens een Grand Prix-weekend best wat dingetjes missen. Geen nood, F1Maximaal houdt...

F1 in het kort | Nederlandse Maya Weug kent prima debuut in Formule 4

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport d...

Villeneuve: 'Hamilton gaat meer fouten maken door druk van Verstappen'

Max Verstappen moest de afgelopen jaren altijd tot het uiterste gaan en dat geeft hem een voordeel boven Lewis Hamilton, denk...

Steiner prijzend: 'Ik hou van de manier waarop Verstappen rijdt'

Guenther Steiner heeft weinig hoop voor een goed resultaat in de komende Grand Prix van Monaco. Hij verwacht dat zijn team Ha...

Marko: 'Red Bull is verbaasd over hoe Hamilton het doet tot dusver'

Mercedes en Red Bull Racing kunnen elkaar op meerdere vlakken verslaan, denkt Helmut Marko. Volgens de Red Bull-adviseur is e...

Alguersuari kijkt terug: 'Bij Red Bull kan je alleen overleven met goede resultaten'

Jaime Alguersuari maakte halverwege het 2009-seizoen zijn debuut in de Formule 1. Toentertijd was hij de jongste coureur ooit...

Van Kalmthout pakt eerste zege in de Indycar Grand Prix van Indianapolis

Rinus van Kalmthout heeft de Grand Prix van de Indianapolis Motor Speedway gewonnen en behaalde daarmee zijn eerste zege in d...

McLaren komt met 'spectaculaire' livery voor GP Monaco

Voor de Grand Prix van Monaco, welke gepland staat voorzondag 23 mei, komt McLaren met een speciale livery. Het eenmalige uit...

Williams-CEO: '6000 manuren nodig om schade van Russell te herstellen'

Williams is bezig om, met behulp van investeerder Dorilton Capital, de ladder naar de top weer te beklimmen. Het zal alleen n...

Update | Reutemann verlaat de intensive care en is herstellende

Voormalig Formule 1-coureur Carlos Reutemann is opgenomen op de intensive care met maag- en darmbloedingen. De situatie van d...

Lees meer

Net binnen

Update | Reutemann verlaat de intensive care en is herstellende

Voormalig Formule 1-coureur Carlos Reutemann is opgenomen op de intensive care met maag- en darmbloedingen. De situatie van d...

McLaren komt met 'spectaculaire' livery voor GP Monaco

Voor de Grand Prix van Monaco, welke gepland staat voorzondag 23 mei, komt McLaren met een speciale livery. Het eenmalige uit...

F1 in het kort | Nederlandse Maya Weug kent prima debuut in Formule 4

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport d...

Voormalig race-engineer Red Bull: 'Weten wat de coureurs bedoelen is het halve werk'

Simon Rennie, voormalig race-engineer van Red Bull Racing, legt uit wat lastig was aan zijn eerdere baan bij de Oostenrijkse...

Ondertussen in de F1 | Ricciardo zet Norris voor schut in fan-meeting

Tussen al het belangrijke nieuws kun je tijdens een Grand Prix-weekend best wat dingetjes missen. Geen nood, F1Maximaal houdt...

Lees meer