Analyse AMuS: 'Verstappen was met penalty ook tweede geworden' Formule 1
Formule 1

Analyse AMuS: 'Verstappen was met penalty ook tweede geworden'

Analyse AMuS: 'Verstappen was met penalty ook tweede geworden'

Red Bull begon de race met een snellere auto tijdens de Grand Prix van Bahrein, maar Mercedes maakte de juiste beslissingen op het perfecte moment. Dat analyseert AMuS. Het Duitse medium zag daarnaast dat de tracklimits bij bocht 4 een onderwerp van discussie waren tijdens de race. Verstappen zou uiteindelijk tweede worden achter Hamilton.

Volgens het medium was de Grand Prix van Bahrein een race waar nog lang over gesproken gaat worden. Voor het eerst zagen we Red Bull Racing stevig op een hoog niveau de degens met elkaar kruisen in een langdurig gevecht op de baan, beide teams deden weinig voor elkaar onder. Het is echter de vraag wie de race nu naar zich toe heeft getrokken: Was het wegens het goede rekenwerk van de Mercedes-strategen? Of reed Hamilton toch écht de perfecte race?

Volgens het medium was het goede resultaat een gevolg van de combinatie van de auto, de coureur en het denkwerk achter de schermen. Zo deed Toto Wolff er al een schepje bovenop door zijn team te prijzen. Volgens de teambaas had niemand een groter aandeel in het team. 'Er zijn altijd meerdere factoren. De auto moet bijvoorbeeld goed genoeg zijn, dan kunnen strategen pas risico's nemen. Dan heb je ook een chauffeur nodig die de tactiek goed kent', vertelt Wolff aan het medium.

Hamilton liet zien wat hij waard is

Volgens AMuS heeft Hamilton in ieder geval laten zien wat hij waard is. Hij heeft volgens het medium laten zien dat hij niet alleen goed is in het domineren, maar zichzelf ook precies de juiste track-positie kan geven om de strategen hun werk te kunnen laten doen. Daarnaast had het team ook wat hulp nodig van het middenveld: een pitstop van Alonso zorgde ervoor dat Charles Leclerc, Lando Norris én Lance Stroll naar binnen gingen. Zo ontstond er vrije lucht voor Hamilton, die daar direct van profiteerde.

Daarna verwachtte Mercedes de aanval tijdens de tweede stint, maar deze bleef uit. Verstappen bleef een langer buiten om hem in de positie te brengen om aan te vallen in de slotfase. Zo geschiedde, de Nederlander had 11 ronden nieuwere banden ten opzichte van Hamilton en plaatste dan ook een aanval in de laatste ronden. Toch moest Verstappen Hamilton voor laten, nadat de Nederlander de tracklimits had overschreden. Daarna had Verstappen geen schijn van kans meer.

Toch denken de journalisten bij AMuS dat het niet had geloond om een penalty te pakken. Zij analyseren dat Verstappen genoegen had kunnen nemen met een penalty, maar uiteindelijk zou dat volgens het medium leiden tot hetzelfde resultaat. Je kan je in dat geval beter de grotere sportman vertonen. Volgens Race-director Michael Masi had er nagenoeg zeker weten een penalty in gezeten. Dus vroeg Red Bull zijn coureur om het eerlijk uit te spelen.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws