Zondag werd het nieuwe logo van de F1 bekendgemaakt. Lewis Hamilton en Sebastian Vettel zijn er niet heel blij mee, zo hebben ze laten weten. 'Ik denk dat het logo wat we hadden iconisch was', is de eerste reactie van Hamilton volgens Bild.
'Stel je voor dat Ferrari ineens een ander logo gebruikt, of dat Mercedes een ander logo neemt. Ik denk niet dat de nieuwe zo goed is, maar misschien zal het groeien', vervolgt de Brit. Vettel is het met hem eens. 'Ik vond het oude logo beter.' Ook Valtteri Bottas kan er niet van genieten. 'Ik heb het nu kort gezien, maar mijn voorkeur ging uit naar het oude.'
Sean Bratches, commercieel directeur, geeft aan dat ook een praktische reden heeft om het logo te vervangen. 'Je kunt het patroon aan de rechterkant van het oude logo niet borduren', verduidelijkt hij. 'Een aantal merken, vooral in dit tijdperk, proberen een simpel logo te maken om klaar te zijn voor het digitale tijdperk.'