F1 in het kort | Vettel: 'Begrijp niet waarom mensen hun afval in het bos achterlaten' Formule 1
Formule 1

F1 in het kort | Vettel: 'Begrijp niet waarom mensen hun afval in het bos achterlaten'

F1 in het kort | Vettel: 'Begrijp niet waarom mensen hun afval in het bos achterlaten'

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een uitgebreide vermelding, maar uiteraard wel relevant is om toch even te benoemen op de website.

Vettel: 'Begrijp niet waarom mensen hun afval in het bos achterlaten'

Sebastian Vettel begrijpt niet waarom mensen afval uit het raam van hun auto gooien of in het bos achterlaten. De Duitse Formule 1-coureur geeft in gesprek met de Frankfurter Allgemeine Zeitung aan dat hij daar niet zo goed tegen kan. 'Als ik iets opmerk, dan buk ik even en zoek ik een vuilnisbak of neem ik het mee naar huis om het daar weg te gooien', vertelt hij.

'Ik begrijp niet waarom mensen hun afval uit het raam gooien of in het bos achterlaten. 'Blijkbaar vinden ze zichzelf te goed om een paar meter naar de prullenbak te lopen. Ik kan daar geen overtuigend excuus voor bedenken. Ik laat me niet van streek maken, maar ik erger me er wel aan.'

Schumacher: 'Ik laat me niet intimideren door Hamilton of Alonso'

Mick Schumacher heeft veel zelfvertrouwen richting zijn eerste Formule 1-seizoen in 2021. De jonge Duitser mag dan plaatsnemen in een Haas-bolide. 'Mijn doel is om zoveel mogelijk te leren en te begrijpen', begint Schumacher, geciteerd door Essentially Sports. 'Ik wil snel volwassen worden. Ik laat me niet intimideren door grote namen als Hamilton, Alonso en alle anderen. Ze hebben gigantische dingen gedaan in de F1. Maar uiteindelijk zijn het ook mensen', besluit Schumacher.

Russell reflecteert: 'Dat heeft mij bij Mercedes wat gekost'

George Russel reflecteert het rijden in twee verschillende Formule 1-bolides. Hoewel elke coureur een eigen rijstijl hanteert, kwam de Brit er achter dat er flexibiliteit nodig is in een andere wagen. 'De rijstijl die ik bij Williams hanteer, dat heeft mij bij Mercedes wat gekost', verklaart hij aan de Nederlandse tak van Motorsport.com. 'Ik heb geleerd dat je je als coureur moet kunnen aanpassen. Sommige aspecten van de rijstijl bij Mercedes werken bij Williams helemaal niet.'

Ruim twintig miljoen euro aan schade in F1, Grosjean spant de kroon

Het was weer een duur jaar in de Formule 1, want in totaal is er voor €20.805.000 aan schade gereden door de coureurs. Die prijzen zijn gebaseerd op de reparatie of vervanging van de onderdelen, het ontwikkelen ervan zit niet in de prijs inbegrepen. Dat zocht Formule1 uit. De duurste crash was die van Romain Grosjean in Bahrein. De totale schadepost voor Haas bedroeg zo'n €3.750.000.

De Grand Prix van Turkije gekroond tot 'mooiste GP van het jaar'

De Grand Prix van Turkije is gekroond tot de mooiste race van 2020. De race bracht veel actie en mooie staaltjes racen voort, iets dat ook waardering op heeft geleverd bij Formule 1-fans. Middels een poll van Formula1.com konden fans stemmen op hun favoriete race, daar kwam de Turkse GP dus als winnaar uit de bus. De race kreeg 33 procent van de stemmen en liet daarmee de Grand Prix van Italië op het circuit van Monza achter zich. Laatstgenoemde kreeg 25 procent van de stemmen.

Sainz: 'Het effect van steun van het management moet niet onderschat worden'

Carlos Sainz is van mening dat het voor een coureur een groot verschil maakt als deze ondersteund wordt door het management. 'Dat effect moet niet onderschat worden.'

'Wanneer je zeker bent van je stoeltje, voelt niet elke kwalificatiesessie alsof het je laatste kan zijn. Ik heb die druk nooit gevoeld - dat ik een sessie móést presteren. Dat toont maar weer aan dat een gezonde omgeving van cruciaal belang is voor atleten', concludeert de Spanjaard bij Autosport.

Ferrari gaat in 2021 verder zonder technisch directeur

Door het vertrek van Simone Resta naar Haas heeft Ferrari geen technisch directeur meer. Het Italiaanse team is echter niet van plan een nieuwe aan te stellen. 'Er komt geen technisch directeur', legt teambaas Mattia Binotto uit bij RaceFans. 'Nu Simone Resta onze organisatie verlaat, worden zijn verantwoordelijkheden gedekt door Enrico Cardile, die verantwoordelijk is voor het volledige chassisgebied.'

Williams wil geen B-team worden: 'Daar concentreren we ons op'

Williams-teambaas Simon Roberts geeft bij Formel 1 aan dat het team geen B-team wil worden. 'We willen onze onafhankelijkheid behouden, maar willen wel competitiever zijn', vertelt hij. 'We staan daarom open voor een mogelijke uitbreiding van de samenwerking (met Dorilton Capital, red.), maar hoe dit eruit zal zien, hangt af van waar we steun nodig zullen hebben.'

'Simpel gezegd: als we iets goed alleen kunnen, dan moeten we ons daarop concentreren', gaat Roberts verder. 'Maar als er iets is waar we niet zo goed in zijn, dan moeten we bereid zijn het te kopen van iemand die dat wel is. Onder het kostenplafond kun je het je niet veroorloven om inefficiënt te zijn en daar concentreren we ons nu op.'

Infiniti stapt na tien jaar uit de Formule 1

Renault-sponsor Infiniti heeft besloten om na tien jaar een einde te maken aan de activiteiten in de Formule 1. De luxedivisie van autoproducent Nissan wil zich richten op Noord-Amerika en China, waar de interesse in de Formule 1 gering is. Derhalve hebben ze besloten hun samenwerking met Renault te beëindigen, meldt Motor Authority.

In 2011 trad de sponsor toe tot de sport door titelsponsor te worden van Red Bull Racing. In 2016 wisselden ze naar het Franse team, wat volgend jaar verder gaat als Alpine. Ook omdat infiniti verder geen affiniteit heeft met de primaire markten waarin Alpine actief is, zouden ze een verlengde samenwerking niet meer zien zitten.

Norris reed de meeste ronden in 2020, Verstappen negentiende

Lando Norris heeft in totaal 1.015 ronden afgelegd in het 2020 Formule 1-seizoen, dat brengt Soymotor. De McLaren-coureur staat daarmee bovenaan, gevolgd door Kimi Räikkönen met 1.009 ronden. Door zijn vijf uitvalbeurten komt Max Verstappen niet verder dan de negentiende plek met 795 ronden. Lewis Hamilton komt, ondanks zijn gemiste race in Bahrien, toch nog op de zevende positie met 950 ronden.

Formule 1 en Amazon in gesprek om races te streamen

De Formule 1 is volgens de Financial Times in gesprek met Amazon over een deal om Grand Prix-races online te streamen. 'Ze zijn een ongelooflijk belangrijke potentiële partner en het is een kans voor ons om de Formule 1 uit te breiden en te laten groeien', aldus Formule 1-CEO Chase Carey. Races online beschikbaar stellen voor het publiek kan resulteren in meer kijkcijfers.

Perez kreeg als afscheidscadeau van Racing Point stuur waarmee hij GP Sakhir won

Sergio Perez verlaat het team van Racing Point in de Formule 1 en zal naar Red Bull Racing vertrekken. De Mexicaan viel in de laatste race van het seizoen uit, maar dat weerhield het team er niet van hem een volwaardig afscheid te bieden. Racing Point, dat volgend jaar verder gaat als Aston Martin, nam volgens het Italiaanse Gazzetta afscheid van Perez in de garagebox van het team in Abu Dhabi, waar het hem ook het RP20-stuur cadeau gaf waarmee hij de Grand Prix van Sakhir wist te winnen.

Prestaties Verstappen in 2020 vergeleken met die van Albon

Nu het 2020-seizoen is afgelopen, deelt de Formule 1 op Twitter een aantal feiten over het afgelopen seizoen. Dit keer was Red Bull Racing aan de beurt, waar Max Verstappen en Alexander Albon goed waren voor 319 punten. De Nederlander behaalde daarvan 214 en de Thai 105.

Als je naar de statistieken kijkt, valt er te zien dat Verstappen op alle gebieden beter heeft gepresteerd in 2020. Zo wist hij in alle zeventien raceweekends zijn teamgenoot te verslaan in de kwalificatie en finishte hij twaalf keer hoger dan Albon. Daar moet wel bij vermeldt worden dat de Nederlander vijf keer uitviel afgelopen seizoen.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws