Formule 1-teams willen nieuwe motorreglementen vervroegen: 'Maar dan is een 'engine-freeze' nodig' Formule 1
Formule 1

Formule 1-teams willen nieuwe motorreglementen vervroegen: 'Maar dan is een 'engine-freeze' nodig'

Formule 1-teams willen nieuwe motorreglementen vervroegen: 'Maar dan is een 'engine-freeze' nodig'

Toto Wolff hoopt dat de nieuwe motorenformule zo snel mogelijk wordt geïntroduceerd. De Mercedes-teambaas ziet graag dat de introductie van nieuwe krachtbronnen wordt vervroegd naar 2025, juist omdat de ontwikkeling van de huidige motoren waarschijnlijk wordt bevroren vanaf 2022. Het nieuwe convergentiesysteem zit een akkoord echter in de weg.

'We hebben de nieuwe reglementen nog niet klaar staan voor 2026, maar in principe is het mogelijk om de nieuwe reglementen een jaar naar voren te halen. We zullen er alles aan moeten doen om de nieuwe reglementen voor 2025 in orde te hebben', vertelt Wolff aan Motorsport.com. De Mercedes teambaas hoopt dat het lukt, maar dan is er wel een zogenoemde 'engine-freeze' nodig.

Ook Ferrari-teambaas Mattia Binotto is een voorstander van het vervroegen van de nieuwe reglementen omtrent de krachtbronnen in de Formule 1. Het enige probleem is het convergentie-systeem dat de FIA graag ziet. Met dit systeem worden de teams geacht om de motoren van nagenoeg gelijke prestaties te voorzien, zodat de krachtbron geen beslissende factor meer is. Dit stoot Wolff op zijn beurt weer tegen de borst.

Toch wil Ferrari graag zo'n systeem in de nieuwe reglementen hebben. 'Het gaat er vooral om dat een motorfabrikant geholpen kan worden wanneer zij moeite heeft met het vinden van goede prestaties. Dat is goed om nu te overwegen zodat we op mogelijke problemen kunnen anticiperen', sluit Binotto af.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws