Lewis Hamilton erkende na afloop van de finish van de Grand Prix van Abu Dhabi dat er onbewust toch wat gemakzucht in zijn prestaties is geslopen. De wereldkampioen belooft er echter volgend jaar weer te staan.
Het is een bijzondere statistiek: Lewis Hamilton heeft nog nooit een race gewonnen nadat hij de wereldtitel in een seizoen behaald had. In 2015 won Nico Rosberg de laatste drie races en de overwinningen in de afgelopen twee races gingen naar Sebastian Vettel (Brazilië) en Valtteri Bottas (Abu Dhabi).
'Ik maak me er 0% zorgen over', verklaart Hamilton. 'Het zijn van die dingen die gebeuren nadat je de wereldtitel hebt veroverd. Volgend seizoen zal ik er weer staan op het niveau van de eerste races na de zomerstop. Daar maak ik me niet druk over.'