Lewis Hamilton had dit seizoen, nadat hij zijn wereldtitel in Mexico veiligstelde, opnieuw een vormdip. Volgens de Brit was hij echter meer bij de les dan in 2015, toen hij na de Verenigde Staten zijn focus volledig verloor. ‘In de afgelopen jaren was het waarschijnlijk erger dan dit jaar’, doelt Hamilton op zijn dalletje. ‘Ik heb beter mijn best gedaan dan ooit om gefocust te blijven, maar ik was ook bezig met veel andere dingen en het kampioenschap vieren’, erkent Hamilton.
‘Ik denk dat ik op zich nog best goed reed, maar het was zeker niet de honderd procent die het gedurende het seizoen was. Als je gewonnen hebt maken die laatste twee races niks meer uit en ga je er meer van genieten. Ik probeer nog steeds mijn werk te doen, maar dat is niet makkelijk’, besluit de wereldkampioen. (Foto: Mercedes AMG F1)