Het werd in de Grand Prix van Abu Dhabi duidelijk dat Mercedes toch wel verdiend kampioen is geworden. Ferrari en Sebastian Vettel deden lang mee voor de titels, maar dat er alsnog een redelijk snelheidsverschil is, werd duidelijk in de slotrace. Vettel en Kimi Raikkonen werden op respectievelijk 19 en 45 seconden gereden door Valtteri Bottas, die bijna vier seconden sneller was dan Lewis Hamilton. ‘We hebben een sterk jaar gehad, maar we hebben niks gewonnen, dus we kunnen niet blij zijn met de resultaten. We waren gewoon niet snel genoeg, simpel. Je kunt het wel op allemaal details gaan steken, maar ons pakket was gewoon niet goed genoeg. We zullen de positieve punten meenemen naar volgend jaar’, zegt Vettel, opgetekend door Racer.
‘Je moet ook niet vergeten waar we een jaar geleden stonden. We hebben enorm veel bereikt sindsdien en we hebben onze auto flink ontwikkeld’, vervolgt de Duitser. ‘In Abu Dhabi werden we op waarde geklopt, dus het is duidelijk dat er nog heel veel te doen is.’