Honda geeft Red Bull eerste nieuwe batterij sinds begin hybride tijdperk Formule 1
Formule 1

Honda geeft Red Bull eerste nieuwe batterij sinds begin hybride tijdperk

Honda geeft Red Bull eerste nieuwe batterij sinds begin hybride tijdperk

Toyoharu Tanabe is zeer te spreken over het ontwikkelen van een nieuwe Honda-batterij in de bolides van Red Bull Racing en AlphaTauri. De directeur van de raceafdeling bij het Japanse motormerk zag de eerste grote batterij-upgrade sinds 2015, en bedankt hiervoor een andere afdeling dan de raceafdeling.

Hoewel er wel wat upgrades waren bij de batterij in het verleden, legt Tanabe uit dat er al jarenlang geen grote verandering is doorgevoerd bij de nieuwe energy store. 'Natuurlijk zijn er wel wat upgrades geweest in het verleden, maar de batterij was nog sinds 2015 hetzelfde gebleven', legt de Japanner uit bij The Race. 'Vanaf nu is hij compleet nieuw.'

Massaproductie-afdeling van Honda hielp met de ontwikkeling

De nieuwe batterij-cel was er niet geweest zonder de 'normale' afdeling van Honda. De Formule 1-afdeling ontwikkelt logischerwijs het overgrote deel van de krachtbron die wordt gebruikt bij Red Bull en AlphaTauri, maar de batterij werd elders gemaakt door gebrek aan ervaring. 'Daardoor konden wij de cell niet zomaar bij onze afdeling ontwikkelen', legt Tanabe uit.

'Gelukkig konden we samenwerken met de massaproductie-afdeling Research and Development van Honda, zij hebben een enorm belangrijke rol gespeeld in het upgraden van de batterij. We hebben hierdoor de allerlaatste technologieën van de batterij-cellen kunnen implementeren in de Formule 1.' De nieuwe batterij moet volgens Honda lichter zijn dan haar voorganger en tegelijkertijd 'onbeperkt vermogen' leveren aan de MGU-H van de krachtbron.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws