De ingenieurs van Mercedes hadden al voorspeld dat Max Verstappen de race zou winnen nadat Lewis Hamilton aan de leiding was gekomen van de race. De Duitse renstal hoopte dat Hamilton de voorsprong kon vasthouden, maar het team was stiekem ook bang dat Charles Leclerc de zevenvoudig wereldkampioen nog zou inhalen. Mercedes en Ferrari waren op het Circuit of the Americas opnieuw geen partij voor de topsnelheid van de auto van Red Bull Racing. Toch hebben beide teams progressie weten te boeken.
Red Bull had aan het einde van de race nog de keuze tussen hards en de mediums. De Oostenrijkse renstal besloot Verstappen op de banden met de gele wang te zetten. Mercedes had deze luxe niet, maar het team had ook niet voor de mediums gekozen. 'Op deze band was Max ruim vier tienden sneller dan wat wij waren', zegt een ingenieur van Mercedes bij Auto, Motor und Sport. 'De hards werkten gewoon een stuk beter voor ons. Na acht ronden zagen we dat de hards al een tiende sneller waren dan de mediums.'
Bij Hamilton en Toto Wolff was er even de hoop op een overwinning. De ingenieurs van de Duitse renstal waren een stuk sceptischer. 'We waren zelfs bang om ingehaald te worden door Leclerc.' Auto, Motor und Sport zag ook dat Red Bull een groot voordeel had ten opzichte van Mercedes. 'Mercedes was in vergelijking met de Oostenrijkse renstal alleen sneller in de eerste sector. Het team verloor echter wel veel tijd in bocht 1, 11 en 12, en natuurlijk ook op de lange rechte stukken. Daarnaast had Mercedes veel meer last van de wind.'
Ferrari boekt progressie
Aan het einde van de race moest Leclerc de strijd staken ten opzichte van Verstappen. In de eerste stint was Ferrari echter wel sterk, wat een verrassing was aangezien men had verwacht dat de Italiaanse renstal weer veel last zou hebben van bandendegradatie. Dat kwam dus pas aan het einde van de race. 'Leclerc probeerde bij te blijven, maar hij was geen partij voor de topsnelheid van de Red Bull. Daardoor ging hij heel snel door zijn banden heen. Dat is ook wat Hamilton redde. Toch liet Ferrari verbetering zien wat betreft bandenmanagement', aldus Auto, Motor und Sport.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties