Mercedes gaat DNA van de auto aanpassen en verheugt zich op meer windtunneltijd Formule 1
Formule 1

Mercedes gaat DNA van de auto aanpassen en verheugt zich op meer windtunneltijd

Mercedes gaat DNA van de auto aanpassen en verheugt zich op meer windtunneltijd

Het team Mercedes gaat aankomend seizoen een andere richting op met haar bolide. Dit jaar heeft de W13 niet gebracht waar de Duitse renstal op had gehoopt, maar Toto Wolff is tevreden dat Mercedes gedurende het seizoen continu progressie heeft weten te boeken. Volgens de teambaas weet het team waar de problemen van de huidige auto liggen en de renstal hoopt het gat naar Red Bull Racing te dichten, gezien Mercedes meer tijd kan gaan spenderen in de windtunnel.

Dit weekend leek Mercedes met nieuwe updates weer een stap te hebben gezet. Lewis Hamilton maakte een kans op de overwinning, maar Max Verstappen was in de eindfase toch te sterk voor de Brit. 'Soms verwachten we een te grote stap met onze upgrades, maar dit weekend was het prima', wordt Wolff geciteerd door Motorsport.com. 'In de kwalificatie was een sterk rondje mogelijk, al slaagden onze coureurs er niet in om een sterke ronde aan elkaar te knopen. Toch denk ik dat we weer beter zijn geworden.'

De laatste updates voor dit seizoen vormen echter geen basis voor de auto van volgend jaar. Er is al veel gezegd over het pad dat Mercedes gaat bewandelen, maar het team lijkt dus met een ander concept te komen in 2023. 'We gaan het DNA van de auto voor 2023 veranderen. Dat staat vast. Dit betekent niet per se dat het bodywork helemaal verandert, maar de architectuur van de auto wordt wel aangepakt', geeft Wolff dus toe.

Wolff verheugt zich op meer tijd in de windtunnel

Mercedes heeft gedurende het jaar weten vast te stellen waar de problemen van de huidige liggen. 'Onze auto heeft te veel last van luchtweerstand. Dat is zeker iets wat we voor volgend seizoen moeten oplossen.' Wolff weet wel dat het team moet waken voor het budgetplafond. 'We kunnen nu niet oneindig nieuwe onderdelen produceren of oneindig veel tijd spenderen in de windtunnel. Dat is dus iets voor volgend jaar.'

'Dat was dit jaar voor ons een groot nadeel', doelt de Mercedes-teambaas op de tijd die het team kreeg in de windtunnel. In 2021 kroonde Mercedes zich opnieuw als constructeurskampioen, waardoor de renstal minder tijd in de windtunnel kreeg dan Red Bull Racing en Ferrari. Wolff is blij dat het team meer kan testen volgend jaar. 'Dit is exact waarom de reglementen op deze manier zijn vastgesteld. Het geeft ons de kans om er voordeel uit te halen en terug te komen', aldus de Oostenrijker.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws