Uitslag sprintrace Grand Prix van Canada 2026 Formule 1 zaterdag, 23 mei 2026 om 18:37
George Russell wint de sprintrace na een intense strijd met teamgenoot Kimi Antonelli, die als derde is gefinisht na meerdere uitstapjes naast de baan. Lando Norris finisht als tweede, Oscar Piastri als vierde. De Ferrari -coureurs pakken de vijfde en zesde plaats, Lewis Hamilton raakte nog even de wall of champions . Max Verstappen en Arvid Lindblad pakken de laatste punten in de sprintrace.
loading
Verbrandingsmotor Deze keer ging het over Kimi maar hij trekt daarbij de vergelijking met de uitspraak over Max. Kimi gaat nergens heen, maar Max gaat ook nergens heen. Dat Kimi zoโn voorsprong heeft komt ook door twee uitvalbeurten van Russel. Hij doet het goed maar ik had nog moeten zien of hij Canada had gewonnen zonder de uitvalbeurt van zijn teamgenoot. Hij maakte nog regelmatig foutjes in de achtervolging en raakte ook van de baan af. Maar wat is nu het excuus voor Max om te vertrekken? RedBull heeft de beste motor en niet Mercedes volgens de FIA. Wat zal hij nu dan voor een excuus hebben voor Max om weg te gaan? Hij riep altijd dat Max naar Mercedes moest omdat die de beste motor zouden hebben, nu blijkt RedBull zelf de beste motor te hebben. Dat denk ik niet. Max heeft gisteren eenmeeting gehad met de top van RB in Salzburg en het afscheid op het vliegveld was alles behalve treurig. Die meeting kan over alles gegaan zijn meer een vertrek lijkt zeer onwaarschijnlijk. RB heeft ook protest aan getekend tegen de ADUO, wie weet wat ze daarmee gaan doen als de voorlopige toekenning zo blijft, en dit is ook vast gelegd, de aankomst en vertrek. Ik heb een andere gedachte, Max heeft gisteren een gesprek in Salzburg gehad met de top van Red Bull waaronder Mark Mateschietz, Oliver Mintzlaf, de Taische eigenaar en Vermeulen. Na afloop ging iedereen 5evreden uit elkaar. Dit is geen fictie maar daadwerkelijk op beeld vast gelegd. Max heeft de knoop doorgehakt en blijft bij RB. ๐๐คฃ๐ ๐
Scherp, Forzapertutti! ๐
Dank je, is inmiddels aangepast! Gunther Steiner, say no more. Laat hij zich op zijn Tech3 team concentreren, want ze staan vrijwel onderaan in MotoGP. Heeft net als die Montoya een veel te groot ego. Zes overwinningen voor Antonelli? Barcelona moet nog wel "even" gewonnen worden, hoor! ๐ Loading