Wolff hoopt dat ingreep FIA flinke gevolgen heeft: 'Red Bull misschien wel halve seconde langzamer' Formule 1
Formule 1

Wolff hoopt dat ingreep FIA flinke gevolgen heeft: 'Red Bull misschien wel halve seconde langzamer'

Wolff hoopt dat ingreep FIA flinke gevolgen heeft: 'Red Bull misschien wel halve seconde langzamer'

Toto Wolff hoopt dat de nieuwe technische richtlijnen, wat betrekking heeft op de flexibiliteit van de vleugels, gevolgen zullen hebben voor enkele teams. De teambaas van Mercedes ziet dat Aston Martin heeft moeten lijden met een minder flexibele vleugel en stiekem hoopt de Oostenrijker dat Red Bull Racing ook een stuk langzamer zal zijn vanaf het raceweekend in Singapore. Toch durft Wolff nog geen voorspellingen te doen voor de aankomende Grand Prix.

Tijdens de aankomende Grand Prix van Singapore zullen nieuwe technische richtlijnen van kracht zijn. De FIA wil flexibele voorvleugels tegengaan, aangezien het bestuursorgaan heeft het vermoeden dat enkele teams een voorvleugel hadden die te veel doorbogen. Dit werd voor de FIA niet zichtbaar, aangezien er verwacht wordt dat de renstallen met een slimme techniek dit kon maskeren. Het bestuursorgaan maakt in TD018, zoals de richtlijnen worden genoemd, duidelijk dat 'ontwerpen die gebruikmaken van plaatselijke conformiteit of vrijheidsgraden niet zijn toegestaan.'

Het zou door de technische richtlijnen kunnen zijn dat de verhoudingen in de Formule 1 wat zullen verschuiven. 'Het zal interessant worden. Bij Aston Martin zie je al dat ze een stap terug hebben gezet nu hun vleugel minder beweegt, maar ik ken de details niet. Laten we het afwachten', wordt Wolff geciteerd door Motorsport.com. De Mercedes-teambaas hoopt natuurlijk dat Red Bull het meeste getroffen wordt. 'Ik weet niet wie er meer van profiteert dan anderen, maar wie weet is Red Bull misschien ineens een halve seconde langzamer. Dat zou mooi zijn, maar ik denk niet dat dat het geval zal zijn.'

Wolff waagt zich niet aan voorspelling voor GP Singapore

De Grand Prix van Singapore is traditioneel gezien één van de zwaarste races van de Formule 1-kalender. Gezien de karakteristieken van de W14, zou het wel een baan zijn die Mercedes zou kunnen schikken. 'Dit jaar en vorig jaar ben ik voorzichtig geweest in mijn voorspellingen. Ik zou kunnen zeggen: Hoge downforce, hoera. We zullen volgende week of over twee weken op de staart van Red Bull zitten. Maar dat weet je niet, dat is de waarheid. De teams op de plaatsen twee tot zes kunnen behoorlijk dicht bij elkaar zitten. De ene keer zijn wij het, dan weer Ferrari, McLaren of Aston Martin', concludeert Wolff.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws