Ook Verstappen afkeurend over wedstrijdleiding: 'Ze hebben het er zelf naar gemaakt' Max Verstappen
Max Verstappen

Ook Verstappen afkeurend over wedstrijdleiding: 'Ze hebben het er zelf naar gemaakt'

Ook Verstappen afkeurend over wedstrijdleiding: 'Ze hebben het er zelf naar gemaakt'

Max Verstappen vindt dat de wedstrijdleiding de chaos en de uitvalbeurten tijdens de herstart van de Grand Prix van Australië van veel coureurs zelf heeft veroorzaakt. De tweede rode vlag was volgens hem niet nodig, een safetycar en een normale, rollende start was volgens hem een betere optie geweest. Door daar niet voor te kiezen hebben de stewards zichzelf voor gek gezet in Australië.

Verstappen was één van de weinige coureurs die niet echt leed onder de herstarts en de rode vlaggen. Bij de herstarts kwam de Nederlander echter niet lekker weg, maar dat was niet erg, want hij pakte de leiding makkelijk terug. Achter hem was de ravage te zien bij de tweede herstart van de race, die opnieuw een rode vlag veroorzaakte. Daarna was er nog maar één ronde over, dus werd de race onder de safetycar uitgereden. Iets wat de FIA juist wilde voorkomen.

'Ik ben natuurlijk blij om de race te winnen', vertelt de tweevoudig wereldkampioen aan de internationale media. 'Maar ik denk dat richting het einde van de race alles een beetje in de soep liep door alle beslissingen. Ik denk niet dat die tweede rode vlag nodig was', gaat Verstappen verder. 'Als we een safetycar hadden en een rollende start, dan hadden we al die chaos niet nodig gehad en hadden we een normale finish. Ze hebben het er zelf naar gemaakt.'

'We praten er wel over in Bakoe'

Fernando Alonso gaf na afloop van de race al aan dat hij het met Verstappen eens was, en dat benadrukt hij bij de persconferentie. 'Ik was verrast door alle rode vlaggen, om eerlijk te zijn', vertelt de Spanjaard. 'Als er een rode vlag is, dan is er een reden. We praten er wel over in Bakoe om er achter te komen wat de reden was voor de tweede rode vlag. Ik wist dat er wat rotzooi op de baan lag, maar de auto (van Magnussen, red.) was geparkeerd aan de binnenkant van bocht vier, dus dat was wel veilig. De safetycar is er voor zulke gevallen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws