Daimler-CEO Dieter Zetsche is in de bres gesprongen voor Valtteri Bottas. De Fin eindigde als derde in het kampioenschap na een matig seizoen. Velen vinden dat de oud-Williams-rijder niet klaar is voor Mercedes en dat de Duitse constructeur beter een andere rijder had kunnen halen. Sky Sports stelde Zetsche de vraag waarom Mercedes niet een piloot van het kaliber Max Verstappen heeft gehaald. Het medium denkt dat de wereldkampioen bang was voor opnieuw een vete tussen twee teamgenoten. ‘We hebben bewezen dat we twee sterke rijders aankunnen’, countert Zetsche.
‘Ik ben tevreden over beide coureurs, want we hebben gewonnen wat we wilden winnen. Constructeurskampioen worden is alleen mogelijk met twee goede rijders. Dat de ene een paar tienden sneller is of een pole meer heeft gepakt, zijn slechts details’, meent Zetsche in gesprek met Motorsport-Total.