Robert Doornbos baalt dat de race in Abu Dhabi ontzettend saai was, maar stelt dat de regels niet meteen overhoop moeten. Dat schrijft de oud-coureur in zijn column voor Ziggo Sport. Tevens twijfelt hij aan de kampioenskansen van Red Bull, maar weet hij wel dat Max Verstappen er klaar voor is. ‘Jammer dat er niet heel veel gebeurde in Abu Dhabi, maar dat betekent niet dat de regels meteen op de schop moeten en we nooit meer naar Yas Marina moeten. In het voetbal heb je ook saaie wedstrijden’, schrijft Doornbos, die veranderingen in de sport toejuicht. ‘Ecclestone blijft claimen dat Liberty van zijn 5 sterren-restaurant een McDonald’s maakt, maar de F1 staat meer op de kaart dan ooit.’
Voor volgend jaar zijn de verwachtingen hoog. Red Bull zou Ferrari en Mercedes moeten kunnen bedreigen, al is Doornbos bang voor de motor. ‘Het seizoenseinde belooft niet veel goed. Natuurlijk is het een momentopname, maar die powerunits hadden veel problemen de laatste weekenden. Renault moet gaan ontwikkelen en meer betrouwbaarheid en performance zien te vinden.’
‘Aan Max zal het niet liggen. Nu kunnen we een winter lang speculeren en dan in februari bij de tests in Barcelona weten we alles. Daar stappen alle nummer 1 rijders in hun nieuwe bak en na 2 à 3 rondjes weten ze het. Ik mag hopen dat er dan ook iemand van Ziggo Sport aanwezig is om die blik in de ogen van Max te zien. Als die gaan glinsteren, zou het weleens een mooi 2018 kunnen worden.’ (Foto: Red Bull Content Pool'