Boordradio's VT1 & 2 | Verstappen: 'Er moet iets verkeerd zijn met de auto' Formule 1
Formule 1

Boordradio's VT1 & 2 | Verstappen: 'Er moet iets verkeerd zijn met de auto'

Boordradio's VT1 & 2 | Verstappen: 'Er moet iets verkeerd zijn met de auto'

Hoewel de tweede vrije training weinig enerverend was, gebeurde er genoeg tijdens de eerste. Zo kwamen er natuurlijk rookies in actie, maakte een andere invaller een fout en belandde in de muur en waren er vedettes die aan het klagen waren. Kortom, de boordradio's werden met name tijdens de eerste sessie goed gebruikt, en dus is het weer tijd om de leukste op een rijtje te zetten.

De eerste vrije training zorgde voor een aantal vraagtekens bij verschillende coureurs. Sommigen waren terecht, zoals die van Pierre Gasly. De geur van barbecue is natuurlijk niet verkeerd, maar wanneer je in de auto zit heb je toch liever niet het idee dat het ruikt alsof er iets aan het branden is. 'Ik weet niet waarom maar het ruikt als een barbecue in de auto', zo klonk het uit de bolide van de Fransman. Hoogstwaarschijnlijk gewoon echte Amerikanen langs het circuit.

Dan zijn er ook nog de vragen waarbij je zelf je vraagtekens bij zet. Antonio Giovinazzi was terug in de F1 en zijn optreden was kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Niet krachtig in de zin van een goede prestatie, want de Italiaan wist zijn Haas nog voor het verstrijken van de eerste tien minuten in de muur te parkeren. 'Ik zit vast en weet niet waarom', liet hij daarna weten over de boordradio. Wij hebben wel een vermoeden, Antonio...De schade was te groot om door te gaan en dus zat zijn sessie er al na een kleine tien minuten op.

Rookies aan het woord

Tijdens de eerste vrije training was het niet alleen aan Giovinazzi om een stoeltje over te nemen, want bij verschillende teams kroop er een rookie in de cockpit. Ze lieten zich ook zeker horen. Zo kenden Logan Sargeant in de Williams, Robert Schwartzman in de Ferrari en Alex Palou in de McLaren wat problemen met de banden. 'Ik verlies nu al grip aan de achterkant', zo liet de Amerikaan optekenen. Ik begin wat blokkerende wielen te krijgen aan de voorkant', zo klonk het bij de van origine Russische coureur.

De leukste reactie kwam echter van de Spanjaard Palou. De rookie blokkeerde zijn achterbanden te veel, wat zijn tijden en data niet ten goede kwam. Het team vertelde hem dan ook erop te letten, en de reactie van Palou was zoals je die van een rookie kunt verwachten. 'Sorry, ik kom daar gewoon te snel, deze auto is bizar man!', zo klonk het enthousiast vanuit de Spanjaard, die duidelijk onder de indruk was van zijn bolide. Schwartzman had echter het laatste woord, als een volleerd coureur klaagde hij over de concurrentie. 'De Red Bull blokkeerde me.'

Tweevoudig wereldkampioenen klagen

Voor Max Verstappen leek de eerste vrije training best aardig te verlopen, maar hij zou Verstappen niet zijn als hij op zoek gaat naar verbetering. De afstelling van de auto werd dus veranderd, maar het leek niet het gewenste effect te hebben en dus klonk hij al snel klagend over de boordradio. 'Er moet iets verkeerd zijn met de auto, want ik heb geen grip aan de voorkant in de langzame bochten.'

Ook de andere tweevoudig wereldkampioen op de grid, Fernando Alonso, was niet blij. Dat kwam echter niet door zijn eigen bolide, maar door zijn eeuwige rivaal Lewis Hamilton. De twee zijn geen vrienden, en nu de Brit de Spanjaard in de weg reed, liet laatstgenoemde het dan ook niet na om hier een opmerking over te maken. 'Hamilton heeft geen spiegels vandaag. Ongelooflijk', aldus Alonso, die dit overigens waarschijnlijk bij elke andere coureur ook had gedaan.

Rustige tweede vrije training

De tweede vrije training was eigenlijk erg rustig doordat het grotendeels in het teken stond van de bandentest van Pirelli. Carlos Sainz kende nog wel een moment waarop hij even begon te glijden. 'Tokyo drift', zo zag de Spanjaard er de humor wel van in. Wie minder kon lachen was Kevin Magnussen, want hij kende een probleem met zijn pedalen. 'Er zit iets groots los tussen mijn pedalen', aldus de Deen.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws