Davidson: 'Komt in 2022 weer op Red Bull en Mercedes aan' Formule 1
Formule 1

Davidson: 'Komt in 2022 weer op Red Bull en Mercedes aan'

Davidson: 'Komt in 2022 weer op Red Bull en Mercedes aan'

Anthony Davidson stelt dat Red Bull Racing en Mercedes het voortouw zullen nemen in 2022, maar bezoek kunnen krijgen van een derde team. Na de reglementswijziging kan een van de andere teams met een unieke innovatie komen die ze op gelijke hoogte zet met de topteams. Ook weet Davidson dat Ferrari aankomend seizoen tevens de stap richting de twee topteams zou kunnen zetten.

'Ik denk dat het uiteindelijk weer op Red Bull en Mercedes aankomt', laat de Sky Sports F1-analist weten. 'Ze hebben na subtielere reglementswijzigingen aangetoond hun sterke vorm vast te kunnen houden. Ik denk dat het aan de andere teams is om bij die twee teams aansluiting te vinden', voegt hij daaraan toe. De knapste koppen zitten bij die twee topteams en dat biedt ze een voordeel dat ze zullen houden, denkt Davidson.

'Daarnaast verwacht ik dat een team zeker met iets kan komen dat de rest van de grid niet heeft, zoals de dubbele diffuser in 2009, en dat dat team zich kan voegen bij Red Bull en Mercedes', vervolgt hij. In 2009 was het Brawn GP dat met een slimme innovatie kwam en vooral in de eerste seizoenshelft de overwinningen aaneenreeg. Het werd met Jenson Button dan ook de verrassende winnaar van dat seizoen.

Davidson waarschuwt Red Bull en Mercedes

Ook komt de Engelsman met een waarschuwing voor Red Bull en Mercedes. 'Ik heb het gevoel dat Ferrari zich weer een weg gaat banen naar de top van het veld', stelt hij namelijk. 'Ik denk dat ze heel veel tijd en moeite gestoken hebben in de bolide van dit jaar.' Middels een gloednieuwe simulator lijkt het team uit Maranello daarnaast over het materiaal te beschikken om een sterke bolide op het asfalt te zetten.

'Hoewel Mercedes en Red Bull dit jaar voor de titel moeten strijden, is het makkelijker wanneer je in het afgelopen jaar niet in die positie stond. Dan kon je je namelijk richten op de belangrijkere taak, namelijk het materiaal van 2022', benadrukt hij. Hij doelt op het feit dat Ferrari haar tijd, geld en moeite heeft kunnen investeren in de 2022-bolide, waar Red Bull en Mercedes zich tegen het einde van 2021 nog moesten richten op de titelstrijd van dat jaar.

'Ze hebben ook zo'n tien procent meer windtunneltijd gekregen dan Red Bull en Mercedes, wat een significante hoeveelheid is, al helemaal wanneer je beseft dat de teams grote stappen zetten in de windtunnel met de nieuwe reglementen', concludeert hij. De groei in prestaties is aan het begin van zo'n reglementair tijdperk erg groot en precies daarom zou Ferrari dichter bij haar twee grote concurrenten kunnen liggen in 2022.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws