Williams lijkt één dezer weken eindelijk bekend te gaan maken dat Robert Kubica volgend jaar in hun bolide rijdt. De Pool kampt wel met een handicap aan de rechterarm, maar aanpassingen aan het stuurwiel zijn niet nodig, volgens technisch directeur Paddy Lowe. Bij een rally-ongeluk in 2011 raakte Kubica bijna zijn arm kwijt en nog steeds functioneert de arm niet volledig. Het belemmert de coureur blijkbaar niet om in een Formule 1-wagen te rijden. Het stuur zal iets anders zijn dan bij de meeste rijders, maar dat is niks geks. ‘De meeste coureurs hebben hun stuur al naar wensen aangepast.’
‘Bij de meeste teams hebben de rijders al een ander stuurtje. Het is dus niet gek dat Robert ook zijn voorkeuren heeft’, vervolgt Lowe. ‘Verder hebben we niets hoeven te veranderen. Alles past en hij heeft ook geen moeite om in de cockpit te manoeuvreren. We hebben nog geen probleem opgemerkt.’ (foto: Renault Sport Media)