Geruchtencircuit | 'Leclerc heeft exit-clausule laten toevoegen in nieuw contract bij Ferrari' Formule 1
Formule 1

Geruchtencircuit | 'Leclerc heeft exit-clausule laten toevoegen in nieuw contract bij Ferrari'

Geruchtencircuit | 'Leclerc heeft exit-clausule laten toevoegen in nieuw contract bij Ferrari'

In de Formule 1 wordt er veel gespeculeerd over transfers van teambazen en coureurs. Ook willen er nog wel eens jonge coureurs naar voren geschoven worden als potentiële vervangers voor rijders op de huidige grid. Bij het Geruchtencircuit lees je alle laatste suggesties rondom de toekomst van de Formule 1.

Maandag 29 januari:

'Leclerc heeft exit-clausule laten toevoegen in nieuw contract bij Ferrari'

Charles Leclerc heeft zijn contract bij Ferrari met meerdere jaren verlengd. Er is weinig bekend over de exacte afloopdatum van de nieuwe verbintenis van de Monegask en dat heeft volgens Corriere della Sera een belangrijke reden. Er zou namelijk een exit-clausule in het contract van Leclerc zitten. De meervoudig racewinnaar heeft zijn vurige wens om kampioen te worden met Ferrari nog altijd niet opgegeven, maar mocht de competitiviteit van het team in de komende jaren niet verbeteren, dan mag Leclerc op zoek naar een andere uitdaging.

Zondag 28 januari: 

'Mogelijk nog een GP in Amerika: F1 vraagt handelsmerk aan voor Grand Prix van Chicago'

De Formule 1 heeft een handelsmerk aangevraagd voor de Grand Prix van Chicago, weet SB Nation te melden. Dat zou kunnen betekenen dat de Formule 1 voor een vierde race in de Verenigde Staten gaat, nadat de Grands Prix van Miami en Las Vegas de laatste jaren al aan de kalender werden toegevoegd. Het lijkt ook een mogelijkheid dat de race, die waarschijnlijk in de straten van de Amerikaanse stad verreden zal worden, de vervanger is voor de Grand Prix op het Circuit of the Americas. Het contract tussen het circuit en de Formule 1 loopt immers af aan het einde van 2026.

Maandag 22 januari: 

'Mekies wil voormalig sportief directeur van Haas naar AlphaTauri halen'

Laurent Mekies, de kersverse teambaas van AlphaTauri, heeft een versterking voor het team op het oog. Simone Resta, de voormalige sportief directeur van Haas, moet naar het zusterteam van Red Bull Racing komen, meent de Italiaanse tak van Motorsport.com. De Italiaan ging aan het einde van 2023 weg bij de Amerikaanse renstal aangezien zijn contract afliep. Nu is er dus interesse vanuit AlphaTauri en de kans is aanwezig dat Resta een voorstel accepteert. Er is namelijk geen ruimte bij het Formule 1-team van Ferrari.

Vrijdag 19 januari:

'AlphaTauri gaat vermoedelijk 'Visa Cash App Red Bull' heten'

De naamverandering van het zusterteam van Red Bull Racing zit er al een tijdje aan te komen, maar nadat de Italiaanse renstal op donderdagavond laat haar domeinnaam heeft veranderd naar 'Visa Cash App Red Bull', lijkt het erop dat dat de nieuwe naam wordt en er definitief afscheid kan worden genomen van 'AlphaTauri', aldus The Race. Inmiddels zijn de sociale kanalen van het team offline. De officiële aankondiging moet nog volgen.

Dinsdag 16 januari:

'Aankondiging van Grand Prix in Madrid volgt op dinsdag'

Albert Fabrega, een doorgaans goed ingelichte Formule 1-journalist, heeft op zijn X-account, het voormalige Twitter, laten weten dat op dinsdag 23 januari bekend zal worden gemaakt dat Madrid een Grand Prix krijgt. Op die dagen worden ook meer details bekendgemaakt. De Grand Prix van Spanje vindt al jarenlang plaats in Barcelona, waar Max Verstappen zijn eerste Grand Prix won, maar verkeert al jarenlang in onzekerheid. De Grand Prix in Madrid zou dan een stratenrace moeten worden. Eerder vond er in Spanje al een stratenrace plaats in Valencia, maar dit project bleek niet erg succesvol te zijn.

Donderdag 11 januari:

'Red Bull presenteert RB20 op 8 februari'

De Italiaanse tak van het betrouwbare medium Motorsport.com onthult dat Red Bull Racing naar alle waarschijnlijkheid hun RB20-bolide voor het 2024-seizoen presenteert op 8 februari. De RB20 is de opvolger van de uiterst succesvolle RB19, waarmee de renstal het afgelopen seizoen 21 van de 22 Grands Prix wist te winnen. Red Bull Racing moet nog officieel bevestigen of het inderdaad de presentatie op 8 februari houdt.

Zondag 7 januari:

'Ferrari-strateeg verlaat Italiaanse renstal in 2024'

Sports Illustrated kondigde aan dat Italiaanse krant Corriere dello Sport meldde dat Ferrari-strateeg Ignacio Rueda voorafgaand aan het nieuwe F1-seizoen bij het Italiaanse team vertrekt. Rueda startte als Head of Race Strategy in 2015 en was sindsdien een belangrijk onderdeel van het Ferrari-team. Ondanks zijn overstap naar een rol in Maranello nadat Ravin Jain het overnam, waren Rueda's bijdragen aanzienlijk, vooral bij Ferrari's enige 2023-overwinning tijdens de Grand Prix van Singapore.

Ondanks deze overwinning heeft Ferrari de afgelopen jaren veel kritiek te verduren gehad betreffende de strategische keuzes. Het vertrek van Rueda kan mogelijk onderdeel zijn van een grotere strategieherziening, met als doel Ferrari terug te brengen naar de top van het F1-veld . Eerder stapte Laurent Mekies ook al over naar AlphaTauri.

Woensdag 27 december:

'Mercedes en McLaren presenteren 2024-bolides op Valentijnsdag'

Volgens de Italiaanse tak van Motorsport.com zullen zowel Mercedes als McLaren op 14 februari hun auto's voor het F1-seizoen van 2024 presenteren. De twee teams hebben de vermoedelijke lanceringsdatum nog niet officieel bevestigd. Als Mercedes en McLaren inderdaad de presentatie op dezelfde dag houden, zullen de twee teams niet de eerste teams zijn die dit doen. Williams en Sauber presenteren allebei hun bolides op 5 februari, zo meldden de officiële kanalen van de twee teams onlangs.

Donderdag 21 december

'Investeringsfonds van de staat Bahrein neemt mogelijk alle aandelen van McLaren over'

De Nederlandse tak van Motorsport.com kondigde recent aan dat Sky News meldde dat het investeringsfonds van de staat Bahrein, Mumtakalat, mogelijk de volledige McLaren Group over zal nemen. Dat betekent automatisch dat ook het Formule 1-team van McLaren dus ook indirect in handen zal komen van de nieuwe aandeelhouders, want de autosporttak McLaren Racing blijft wel in handen van externe aandeelhouders. Het merk McLaren heeft een aantal zware jaren achter de rug, mede dankzij de financiële klappen na de coronapandemie, maar sinds de komst van CEO Zak Brown verscheen er weer licht aan het einde van de tunnel. Toch zullen de overige twintig procent van de aandelen naar verluidt alsnog naar de staat van Bahrein gaan.

Maandag 18 december: 

'Domenicali start discussies over F1-race in New York'

Het Italiaanse Rosso Motori.it weet te melden dat Formule 1-CEO Stefano Domenicali begonnen is met discussies voeren over een mogelijke Grand Prix in New York. Het gaat wel even duren voordat zo'n race in The Big Apple is georganiseerd, gezien het verkeer en de miljoenen inwoners in Manhattan. Domenicali lijkt een circuit in de Upper East en West Side voor ogen te hebben, en is volgens het Italiaanse medium aan het overleggen met burgemeester Eric Adams.

Zondag 3 december:

'Leclerc tekent nieuw langdurig contract, stroeve onderhandelingen met Sainz'

De Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport meldt dat Charles Leclerc een nieuw contract zou hebben getekend bij Ferrari. De Monegask zou maar liefst vijf jaar bijgetekend hebben, waarbij zijn salaris in het eerste jaar zo'n 25 miljoen euro zou zijn, om jaar na jaar op te lopen tot een eindelijk loon van maar liefst 50 miljoen euro. Hoewel Carlos Sainz als enige niet-Red Bull Racing-coureur in 2023 een Grand Prix won, zouden de onderhandelingen met de Spanjaard moeilijker verlopen. Volgens La Gazzetta heeft Sainz een contractverlenging van slechts één jaar gekregen, terwijl Sainz zelf twee jaar erbij zou willen krijgen.

Woensdag 22 november: 

'Snel aankondiging over contractverlenging Leclerc en Sainz'

Leo Turrini, een gerenommeerde Italiaanse Formule 1-journalist, heeft aangegeven dat Charles Leclerc en Carlos Sainz hun contracten bij Ferrari hebben verlengd. Beide verbintenissen liepen af aan het einde van 2024, maar beide coureur hebben aangeven dat ze langer voor de Scuderia willen rijden. Frédéric Vasseur gaf aan het begin van dit seizoen aan dat de contracten van de rijders nog geen belangrijk punt waren, maar nu gaat het team dus kijken naar een langere samenwerking met zowel Leclerc als Sainz. 'Er zal snel een aankondiging naar buiten worden gebracht. Leclerc en Sainz blijven tot na 2024 en willen kampioen worden in het rood', schrijft Turrini voor Quotidiano Sportivo.

Dinsdag 21 november: 

'Geen titelsponsor voor AlphaTauri, team kiest voor traditionele naam in 2024'

Dat AlphaTauri met een nieuwe naam gaat racen vanaf 2024 is geen geheim. Het is echter nog altijd de vraag onder welke naam er geracet gaat worden. De Italiaanse renstal leek vernoemd te gaan worden naar een titelsponsor (Hugo Boss en Adidas zijn eerder al genoemd), maar volgens Formul1a.uno gaat het zusterteam van Red Bull Racing voor een traditionele naam. De naam Racing Bulls zingt momenteel rond, waardoor het team weer terug lijkt te gaan naar de Toro Rosso-dagen. Toro Rosso is immers de Italiaanse vertaling van Red Bull.

Dinsdag 7 november: 

'Leclerc en Ferrari openen gesprekken over contractverlenging, coureur eist betere auto'

Charles Leclerc en Ferrari zijn volgens Corriere della Sera begonnen aan gesprekken over een contractverlenging. Dat de Monegask door wil bij de Italiaanse renstal is geen geheim, maar de gesprekken kwamen op een lager pitje te staan bij de komst van Frédéric Vasseur. De teambaas wilde eerst andere dingen verbeteren. De uitvalbeurt van Leclerc in Brazilië kwam wel op een slecht moment voor Ferrari. De coureur wil volgens de Italiaanse krant een duidelijk plan hebben van Ferrari. Leclerc weet dat hij de potentie heeft om een titel te winnen, maar de Scuderia moet hem een auto geven om dat te realiseren. Een contractverlenging moet ervoor zorgen dat Leclerc tot ver na 2024 bij Ferrari blijft.

Donderdag 26 oktober:

'Red Bull heeft gesprekken met Norris gevoerd over 2024'

Volgens gerenomeerd journalist Joe Saward hebben er gesprekken plaatsgevonden tussen Lando Norris en Red Bull Racing, zo geeft Saward aan in Green Notebook. 'Het grote gesprekspunt is de toekomst van Sergio Pérez, die nog steeds flink tekortkomt op Max Verstappen. De vraag voor Red Bull is of ze zijn contract moeten afkopen, maar het grootste probleem is dat de Oostenrijkse energieblikjesfabrikant niet echt een goede vervanger heeft. Daniel Ricciardo, zou het kunnen doen, maar hij moet eerst zijn suprematie tonen tegen Yuki Tsunoda als hij de teamleiding wil overtuigen.' Ricciardo kende een moeizaam weekend in Austin, terwijl Tsunoda vijf punten pakte.

'Er waren een aantal weken geleden wat geruchten dat Red Bull het contract van Norris wilde afkopen, zodat hij in 2024 de teamgenoot van Verstappen zou kunnen zijn. Dat werd door iedereen ontkend, maar er hebben absoluut discussies plaatsgevonden. Ik heb gehoord dat Lando (Norris, red.) uiteindelijk besloot om het niet te doen, mogelijk omdat de prestaties van McLaren verbeterd zijn.' Norris eindigde de laatste vier races op het podium.

Zaterdag 14 oktober:

'Horner probeert van Marko af te komen'

Het Braziliaanse Globo meent dat er sprake is van spanning tussen Red Bull Racing-teambaas Christian Horner en teamadviseur Helmut Marko. 'De spanning bestaat al langere tijd, maar de strijd om de macht is steviger geworden na het overlijden van Dietrich Mateschitz', schrijft Globo. 'Horner probeert al een tijdje van Marko af te komen om het Formule 1-team alleen onder controle te krijgen. De Engelsman heeft al meer invloed gekregen bij AlphaTauri, waar hij betrokken is bij de meeste rijderskeuzes en het aantrekken van managers, inclusief CEO Peter Bayer. Horner wil zelfs van Yuki Tsunoda af, en dat wil Marko vermijden, om frictie met motorleverancier Honda, die de controle hebben over de mappings en instellingen van de power units, te vermijden.'

'De toekomst van Marko binnen de Red Bull-groep staat op het spel in een vergadering van het bestuur deze week. Oliver Mintzlaff is een andere tegenstander van de teamadviseur. Voor het eerst in jaren riskeert Marko zijn positie bij de energieblikjesfabrikant, en als het aan Horner ligt, ziet de toekomst van de veteraan bij Red Bull en AlphaTauri niet best uit', verwacht Globo. Marko kwam eerder nog in opspraak na controversiële uitspraken over Sergio Pérez.

Woensdag 11 oktober:

'Spa-Francorchamps verzekerd van plekje op F1-kalender in 2025'

De Grand Prix van België zal ook in 2025 gewoon verreden worden tijdens het 2025-seizoen, melden bronnen aan het Belgische HLN. De toekomst van het circuit Spa-Francorchamps op de Formule 1-kalender is allesbehalve zeker. De koningsklasse van de autosport zit te denken aan een mogelijk roulatiesysteem voor enkele Europese races, waaronder ook de Grand Prix van Nederland. De Grand Prix van België lijkt in ieder geval verzekert van nog twee jaar in de Formule 1.

Zaterdag 30 september:

'Apple wil exclusieve houder van F1-uitzendrechten worden'

Amerikaans technologiebedrijf Apple Inc. zou azen op een positie als exclusieve houder van de uitzendrechten van de Formule 1, zo meldt een rapport in het meest recente nummer van het tijdschrift Business F1. Apple overweegt een aanbod ter waarde van twee miljard dollar per jaar. De waarde van de deal van Apple zou ongeveer twee keer zo hoog zijn als wat de Formule 1-league momenteel krijgt voor de wereldwijde rechten. Het bedrijf wil dan een Apple F1-pas creëren dat naast Apple TV+ in de Apple TV-app zal leven als een op zichzelf staand abonnement. Zelfs als de hypothetische deal gesloten zou worden, zou Apple voorlopig geen wereldwijde rechten kunnen veiligstellen vanwege bestaande contracten met verschillende omroepen over de hele wereld.

Maandag 25 september:

'Lawson heeft de garantie van Red Bull dat hij in 2025 een zitje heeft'

Red Bull Racing zou aan Liam Lawson hebben gemeld dat de coureur uit kan kijken naar een zitje in de Formule 1, meldt Last Word on Sports. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid gaan om een plek bij zusterteam AlphaTauri. Dat zou betekenen dat Sergio Pérez, Daniel Ricciardo of Yuki Tsunoda het veld moet ruimen voor de Nieuw-Zeelander. Door de garantie vanuit Red Bull was Lawson bereid om nog een jaar aan de zijlijn te staan als reservecoureur van de Oostenrijkse renstal.

Dinsdag 19 september: 

'AlphaTauri kondigt in Suzuka contractverlenging Tsunoda aan'

AlphaTauri gaat volgens Auto, Motor und Sport het contract van Yuki Tsunoda verlengen. Er waren wat vraagtekens omtrent de toekomst van de Japanner, aangezien Liam Lawson nu indruk weet te maken als vervanger van Daniel Ricciardo. Alleen over het tweede stoeltje zal Red Bull Racing nog peinzen. De keuze zal dus worden gemaakt tussen Lawson en Ricciardo, in plaats van Lawson en Tsunoda. Het nieuws over de contractverlening van de AlphaTauri-coureur zal tijdens het weekend van zijn thuisrace dus wereldkundig gemaakt moeten worden.

Zondag 17 september: 

'Hülkenberg wilde terugkeren bij Sauber, maar Haas voorkwam overstap'

Nico Hülkenberg had terug kunnen keren bij het team van Sauber, meldt het Zwitserse Blick. De positie van Zhou Guanyu stond ter discussie, maar Günther Steiner voorkwam de overstap van zijn coureur naar Hinwil. Hierdoor moest Sauber schakelen en leek Felipe Drugovich even een optie. Uiteindelijk koos Sauber ervoor om het contract van Zhou met nog een jaar te verlengen. Valtteri Bottas was ook niet zeker van zijn positie, maar de Zwitserse renstal vond het te duur om zijn contract te ontbinden.

Donderdag 14 september: 

'Lawson maakt grote kans op AlphaTauri-stoeltje in 2024, Tsunoda als Red Bull-reserverijder'

Liam Lawson heeft volgens zowel Formu1a.uno en RACER een uitstekende kans om aankomend seizoen bij AlphaTauri te rijden naast Daniel Ricciardo. Red Bull Racing ziet de Australiër, die momenteel revalideert na het oplopen van een gecompliceerde breuk in zijn hand, nog altijd als kanshebber voor het stoeltje naast Max Verstappen, waardoor de plek van Yuki Tsunoda in gevaar is. Lawson wordt door Red Bull hoog ingeschat en kan met nog meer goede prestaties zijn plek binnen het zusterteam bemachtigen. RACER meldt dat Tsunoda dan als test- en reserverijder aan de slag kan bij Red Bull, een rol die in 2021 was weggelegd voor Alexander Albon die werd vervangen door Sergio Pérez.

Zondag 10 september: 

'Williams heeft geen plannen om Sargeant te vervangen'

Nu er links en rechts contracten worden verlengd van verschillende coureurs, begint silly season ook langzaam op stoom te komen. Er waren geruchten dat Logan Sargeant volgend seizoen niet meer op de grid te vinden zou zijn, maar dat is volgens Joe Saward onzin. 'Williams mag het dan wel niet aangekondigd hebben, maar ze het team heeft geen plannen om Sargeant te vervangen', schrijft de journalist in zijn blog. Dat is vooral slecht nieuws voor Mick Schumacher, die hoop hield op een zitje in de Formule 1. De plek bij Sauber, die mogelijk vrijkomt bij een vertrek van Zhou Guanyu, lijkt de enige optie te zijn voor de jonge Duitser.

Dinsdag 6 september: 

'Athene wil met nieuw stratencircuit F1 overtuigen naar Griekenland te komen'

De Formule 1 zal in de toekomst mogelijk in Griekenland rijden. Volgens het Griekse News Auto hebben de vertegenwoordigers van de koningsklasse van de autosport het idee van een stratenrace gezien en waren ze onder de indruk van wat er gepresenteerd werd. Het zou gaan om een stratencircuit in de hoofdstad Athene. Het is echter nog maar de vraag of een mogelijke Grand Prix in Athene op de Formule 1-kalender zal passen. Aankomend seizoen worden er 24 races verreden en de sport zal zich voorlopig aan dat aantal houden.

Donderdag 31 augustus:

'Hamilton verdient met nieuwe deal ongeveer evenveel als Verstappen'

Volgens Sky Sports-verslaggever Craig Slater vormde de salarisbesprekingen geen struikelblok voordat de pen op het papier werd gezet bij het nieuwe contract van Mercedes-coureur Lewis Hamilton. 'Mercedes vertelt mij natuurlijk niks over hoeveel hij betaald krijgt, maar een zeer goed geïnformeerde bron in de paddock heeft mij verteld dat hij met zijn nieuwe contract richting de 50 miljoen euro per jaar gaat, inclusief bonussen. Daarmee komt hij in de buurt van wat Max Verstappen betaald krijgt. Verstappen was de best betaalde coureur in de Formule 1, maar de nieuwe deal van Lewis (Hamilton, red.) plaatst hem in diezelfde regio, en dat is hij absoluut waard.'

Dinsdag 29 augustus:

'Derde seizoen Zhou bij Alfa Romeo hangt aan zijden draadje, Pourchaire en Drugovich worden genoemd'

Zhou Guanyu lijkt een derde seizoen in de Formule 1 uit zijn hoofd te moeten zetten, schrijft de Italiaanse tak van Motorsport.com. De Chinese coureur wil graag weten waar zijn toekomst ligt, maar Alfa Romeo heeft hem voorlopig nog niet van een antwoord voorzien. De coureur kent zelf dus ook al rond in de koningsklasse van de autosport, maar het is ook duidelijk dat Sauber aan het rondkijken is voor een rijder naast Valtteri Bottas. Théo Pourchaire, de coureur van de Sauber-academie en de leider in het Formule 2-kampioenschap, lijkt de voornaamste kandidaat te zijn om Zhou te vervangen. Toch wordt ook Felipe Drugovich, de reserverijder van Aston Martin, ook genoemd.

Zaterdag 26 augustus:

'Nieuw, Zandvoort-achtig circuit in Jordanië mogelijk voor Formule 1'

Eind dit jaar begint Formule 1-architect Jarno Zaffelli met de bouw van een nieuw circuit in Zuid-Jordanië, niet ver van de Israelische badplaats Eilat. De link met Jordanië komt vanuit Jackie Stewart, die bevriend is met de Jordaanse koninklijke familie. Ze besloten een circuit aan te leggen en vroegen de zoon van Stewart om hulp, die op zijn beurt weer bij Zaffelli terechtkwam om een circuit te ontwerpen. 'Hij was onder de indruk van de kombochten van Zandvoort en zo kwamen ze bij ons terecht', legt Zaffelli uit bij de NOS. Het circuit zou mogelijk gastheer kunnen zijn van een Formule 1-race, maar of er een link is met de koningsklasse wil de Italiaan bevestigen nog ontkennen.

Zondag 20 augustus:

'De Vries mogelijk reservecoureur van Red Bull en AlphaTauri in Mexico'

Nyck de Vries kan mogelijk fungeren als reserverijder van Red Bull Racing en AlphaTauri tijdens het Grand Prix-weekend in Mexico, melden bronnen aan RacingNews365. Het contract van de Nederlandse coureur met Red Bull loopt door tot en met het einde van 2023, waardoor de Oostenrijkse renstal nog altijd beroep kan doen op de rijder. Alleen als De Vries een contract tekent bij een ander team, moet Red Bull gaan kijken naar een andere optie. Liam Lawson zal waarschijnlijk gaan rijden in de Super Formula dat weekend, aangezien de coureur verwikkeld is in de titelstrijd in de raceklasse.

Zondag 13 augustus: 

'Hamilton bedankte vriendelijk voor zitje bij Ferrari na aanbod van Elkann'

Leo Turrini, een gerenommeerde Italiaanse journalist, heeft in zijn blog aangegeven dat Lewis Hamilton is benaderd door John Elkann, maar dat de coureur vriendelijk heeft bedankt voor een zitje bij Ferrari. De Brit heeft nog geen nieuw contract ondertekend bij Mercedes, waardoor er voldoende geruchten zijn. Ferrari lijkt dus niet de volgende bestemming te worden van de zevenvoudig wereldkampioen. Bij Auto, Motor und Sport kon Michael Schmidt ook niet ontkennen dat een dergelijk aanbod is gekomen vanuit Ferrari.

Dinsdag 8 augustus: 

'F1 denkt aan afschaffen DRS in kwalificatie, Red Bull zou hardste geraakt worden'

Auto, Motor und Sport heeft vernomen dat de Formule 1 mogelijk DRS wil afschaffen tijdens de kwalificatie. Dit betekent dat het mechanisme nog wel gebruikt zal worden tijdens de race, maar dat de vleugel dicht zal blijven op de zaterdag (of vrijdag tijdens een sprintraceweekend). Hierdoor zou een flink voordeel van Red Bull Racing kunnen verdwijnen. De Oostenrijkse renstal heeft een groot voordeel met de DRS-vleugel open. Aangezien de voorsprong in de kwalificatie vaak niet zo groot is, moet de concurrentie nog dichterbij kunnen komen als de DRS-vleugel bij iedereen dicht blijft.

Maandag 7 augustus: 

'Binotto aanvaardt voorstel Alpine en wordt opvolger Szafnauer'

Volgens het Franse Autojournal heeft Mattia Binotto het voorstel van Alpine geaccepteerd. De voormalige teambaas van Ferrari was vorige week te vinden op Spa-Francorchamps tijdens de bandentests en sprak daar met de kopstukken van de Franse renstal. Naast het feit dat Binotto de titel van teambaas zal dragen, krijgt hij mogelijk ook ander verantwoordelijkheden. De Italiaanse ingenieur heeft namelijk ook veel kennis als het aankomt op de krachtbronnen in de Formule 1, een gebied waar Renault problemen mee heeft. Het is nog wel de vraag wanneer Binotto aan de slag kan gaan, aangezien hij momenteel te maken heeft met de gardening leave na zijn vertrek bij Ferrari.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws