Enrico Gualteri, hoofd van de Ferrari-motorenafdeling, ziet een aantal uitdagingen voor zijn team bij de Oostenrijkse Grand Prix. De specifieke layout van het circuit en de hoogte zorgen ervoor dat het lastig is om de optimale balans te vinden, zo vertelt Gualteri tijdens de voorbeschouwing van Ferrari.
'Spielberg is een uniek circuit, heel kort. Een interessante mix tussen hoge- en lagesnelheidsbochten. Dus de engineers zullen hard aan het werk moeten om een goede balans te vinden hiervoor.' De keuze van Pirelli om twee verschillende sets banden voor de weekenden speelt hierbij ook nog een rol. 'Het zal interessant worden om te zien hoe deze zich gaan gedragen en of het veel verschil maakt.'
Uniek circuit
Spielberg zorgt dankzij zijn bijzondere karakteristieken altijd voor spektakel. 'Je kunt hier makkelijk inhalen, vooral bij bocht drie en vier.' Omdat tachtig procent van de ronde vol gas is en er weinig rempunten zijn, is het opladen van de batterij lastig. 'Een sterke motor is hier extra belangrijk, het wordt een uitdaging, vooral op het gebied van elektrische systemen.'
De hoogte zal ook nog een rol spelen, niet alleen voor de temperatuur in de auto, maar ook voor de banden, remmen en motor. In de afgelopen jaren zagen we verschillende wagens kampen met koelingsproblemen door de ijle lucht. 'Vooral de turbo heeft te lijden onder de hoogte, dus zullen we moeten proberen dat te ondervangen. Uiteindelijk moeten we gewoon een sterk totaalpakket hebben en maximaal presteren', zo besluit de motorenbaas.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties